فروشگاهی برای خرید مطمئن تجهیزات برق‌صنعتی می‌خواهید؟ کلیک کنید
آکادمی تسلا کالا

اینورتر سانترنو | 0 تا 100 سافت استارتر و اینورترهای شرکت سانترنو (santerno) – آکادمی تسلا کالا

اینورتر سانترنو

اینورتر و سافت استارتر شرکت سانترنو

تاریخچه کمپانی سانترنو:

شرکت سانترنو (Santerno) با نام کامل (ENERTRONICA‌ SANTERNO‌ S.p.A) یک شرکت معتبر ایتالیایی واقع در شهر میلان است،که درسال1970 تاسیس شده‌است. زمینه‌ی فعالیت این شرکت، انرژی‌های تجدید‌پذیر، ساخت و تولید درایو‌های‌ موتور، سافت استارتر و اینورتر های شرکت سانترنو در اتوماسیون صنعتی و انرژی خورشیدی می‌باشد.

شعار این شرکت “Giving energy more value”( ارزش دادن بیشتر به انرژی ) است.این شرکت با هدف رویکردی مدرن و سازگار با محیط‌زیست تاسیس شده‌است.

شرکت سانترنو همکاری نزدیکی با مهم‌ترین موسسات و دانشگاه‌های معتبر اروپایی دارد و در اکثر نقاط دنیا همانند ترکیه،ایران،هند و کشور‌های اروپایی دارای نمایندگی می‌باشد.

لوگو سافت استارتر سانترنو

انواع محصولات شرکت سانترنو :

  1. اینورتر (inverters)
  2. سافت استارتر (soft starters)
  3. کانورتر(converter DC/AC)
  4. درایو سولار پلاس
  5. موتورهای آسنکرون
  • درایو یا اینورتر چیست؟

درایو یا اینورتر تجهیزاتی هستند که از قطعاتی مانند تریستورها ،IGBTها و…..ساخته شده‌اند. از درایوها و اینورترها می‌توان برای کنترل ولتاژ، فرکانس، تغییر دور موتور به صورت پیوسته ،استپ و استارت موتور به صورت کاملا نرم و کنترلی استفاده نمود.

باید توجه نمود که دور یک موتور تابعی از فرکانس آن موتور است در نتیجه یک درایو ابتدا برق شبکه را به ولتاژ DC تبدیل کرده سپس با استفاده از یک اینورتر به ولتاژAC با فرکانسی متفاوت تبدیل می‌کند.

تنظیم دور موتور که یکی از وظایف اصلی درایوها است باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش جریان راه‌اندازی بار شبکه ، کاهش هزینه برق و طولانی شدن عمر موتور را به همراه دارد.

با توجه به مطالب بالا درایو و اینورتر، در واقع دو تجهیز کاملا متفاوت هستند و اینورترها بخش وسیعی از یک درایو را تشکیل می‌دهند. اما در بازار برق ایران رایج شده است که به اشتباه به درایو کنترل دور الکتروموتور، اینورتر نیز گفته می‌شود.

انواع اینورتر سانترنو :

اینورتر سانترنو سری SINUS VEGA :

محصول اقتصادی جدید سانترنو که در موتور‌های سه فاز آسنکرون استفاده می‌شود، اینورتر سانترنو سری سینوس وگا است. این درایو جدید و مقرون به صرفه، برای تمامی کاربرد‌ها باتنظیم حداکثر کارایی و کنترل کامل سیستم مناسب می‌باشد.

استفاده ازمد کنترلی خاص باعث کاهش تنش‌های راه‌اندازی و صدای موتور شده،همچنین ازبالا رفتن دمای موتورجلوگیری کرده ،که‌ این امرباعث افزایش طول عمرموتور می‌شود.ویژگی‌های ترمودینامیکی و استاتیکی سینوس وگا باعث شده تا به صورت گسترده‌ایی درصنایع مختلف بکار گرفته‌شود.

 

درایو سانترنو سری sinus vega

اینورتر سانترنو سری SINUS PENTA :

نام دیگر این سری اینورترها، اینورترهای همه‌ منظوره‌ با پنج عملکرد تا  3000KW می‌باشد.

این سری از درایوهای سانترنو برای کنترل موتورهای آسنکرون و PMSMها باتکنولوژی بالامی‌باشند. این درایو به صورت box یا کابینت همراه چوک‌های ورودی و خروجی circuit breakers DC ، سنسورهای Switch،AFE قابل اراِئه هستند.

اینورترهای این مدل دارای ویژگی‌های خاصی ازجمله بدنه فلزی مستحکم برای نصب درمحیط‌های باز و همین طور استفاده درمحیط های آلوده به گرد و غبار ودارای رطوبت ،کنترل سرعت چندگانه و گشتاور برای موتور های سه فاز آسنکرون و سنکرون و صرفه جویی در انرژی می باشد.

درایو سانترنو سری sinus penta

 

اینورتر سانترنو سری SINUS MINI :

این اینورتر بااستفاده ازمفهوم مقیاس‌پذیری و ماژولار این امکان را می‌دهد که اینورتر مورد نیاز برای هرکاربری انتخاب شود.این مدل در 13 سری و 7سایز با قدرت بیشتر و فضای کمتر بسته‌بندی شده‌است.

طراحی‌های بسیار کوچک و نصب کارامد تبادلات نو و مبتکرانه برای سرهم‌بندی ,سیستم‌های کنترلی کاملا اتوماتیک از ویژگی این اینورترها است.

اینورتر سری SINUS MINI

 

 

 

در پست اینستاگرام زیر می‌توانید با مزیت‌های درایو یا اینورتر آشنا شوید:

مزایای اینورتر یا درایو

در ادامه بعد از صحبت در مورد اینورتر سانترنو ، به معرفی سافت استارترهای این شرکت می‌پردازیم.

سافت استارتر چیست؟

راه انداز نرم، یکی از تجهیزاتی است ،که برای راه‌اندازی الکتروموتورها استفاده می‌شود. سافت‌استارتر یا راه‌انداز نرم، از قطعات نیمه‌هادی مانند تریستور و بردهای الکترونیکی ساخته شده است.این تجهیز معمولا برای راه‌اندازی الکتروموتورهای سه‌فاز استفاده می‌شود.

همانطور که از نام آن پیداست، به کمک آن، می‌توان الکتروموتور را به صورت ایمن راه اندازی و متوقف کرد.Soft starter جهت محدود کردن مقدار جریان مصرفی موتور ، مقدار ولتاژ و در نتیجه مقدار جریان کنترل می‌شود و در لحظه راه‌اندازی دیگر افزایش جریان نخواهیم داشت.

سافت استارتر سانترنو

 

انواع سافت استارتر سانترنو :

سافت استارتر سانترنو سری ASAB:

سافت‌استارتر  سری ASAB برند سانترنو، یک سافت استارتر دیجیتال پیشرفته برای راه‌اندازی نرم موتورها از توان 7.5 تا 800 کیلووات می‌باشد. سافت استارتر سانترنو مدل ASAB رنج حفاظتی کاملی را برای موتورها و پلنت‌های صنعتی مربوطه ارائه می‌کند و عملکردی با قابلیت اطمینان و کارایی بالا را در پیچیده‌ترین کاربردهایی که نیاز به راه‌اندازی / توقف نرم موتور دارند، ارائه می‌دهند.

علاوه بر جریان ثابت و استپ و استارت با شیب جریان، یک فانکشن کنترل شتاب انطباقی با سه مشخصه استپ و استارت محتلف را ارائه می‌دهد که تقریبا نیازمندی‌های کلیه کاربردها را پوشش می‌دهد.

 

سافت استارتر سانترنو سری asab

سافت استارتر سانترنو ASA:

سافت استارترهای  شرکت سانترنو مدل ASA برای راه‌اندازی / توقف نرم در راه‌انداز های ایستا برای موتورهای آسنکرون سه‌فاز مناسب می‌باشد. سری ASA از سافت‌استارترهای  شرکت سانترنو راه‌اندازهای پیشرفته دیجیتالی مناسبی برای موتورهایی با توان 5.5 الی 600 کیلووات مـی‌باشـند.سافت- استارترهای سانترنو ASA بـا ایجـاد سیسـتم حفاظتـی مناسـب بـرای رنج گسـترده‌ای از موتورها سـبب عملکـرد قابل اطمینان در کاربردهـای مختلـف می شـوند.

سافت استارتر سانترنو سری ASA


قیمت به روز سافت استارترهای سانترنو
 

کلام آخر:

در این مقاله سعی کردیم دو محصول تقریبا مهم و پرطرفدار در ایران، یعنی اینورتر سانترنو و سافت استارتر سانترنو  را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. با توجه به مواردی که گفته شد، بهترین سری یا مدل اینورتر یا سافت استارتر ، برای هر پروژه‌، با توجه به نوع کاربری و شرایطی که وجود دارد، می‌تواند متفاوت باشد. شما با بررسی شرایط محیط پروژه، نوع کاربری، بودجه و سایر شرایط، می‌توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.


/* ]]> */