فروشگاهی برای خرید مطمئن تجهیزات برق‌صنعتی می‌خواهید؟ کلیک کنید
آکادمی تسلا کالا

برق مشترکین پرمصرف قطع خواهد شد!

اخبار صنعت برق، قطع برق مشترکین پرمصرف

مشترکین پرمصرف منتظر قطع برق باشند!

در حالی که گرمای بی‌سابقه در تابستان سال ۱۴۰۳ بر کشور ما سایه انداخته است، مصرف برق به طور نگران‌کننده‌ای در واحدهای مسکونی، تجاری و صنعتی افزایش می‌یابد که بخشی از آن ناشی از بی‌توجهی مشترکین پرمصرف است.

این افزایش غیرمتعارف، باعث ایجاد فشار بسیار زیادی بر شبکه برق کشور شده است که نگرانی‌های زیادی را ایجاد می‌کند. با وجود تلاش‌های مستمر نیروهای عملیاتی و فعالیت و در مدار بودن تمامی نیروگاه‌ها، تولید برق کشور قادر به پاسخگویی به این میزان افزایش مصرف نیست.

مشترکین پرمصرف برق

به گزارش روزنو، در ادامه اظهارات و سخنان مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر را در مورد این مسئله ارائه می‌کنیم.

به گفته مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل شرکت توانیر، مصرف برق در کشور نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد کرده است و این امر فشار زیادی را به شبکه برق وارد می‌کند.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به این موضوع به طور صریح بیان کرد که: توان تولید نیروگاه‌های کشور پاسخگوی این میزان رشد مصرف نیست. متأسفانه با ادامه این روند مصرف برق، احتمال خاموشی‌های گسترده‌ای در پیش خواهد بود، مگر اینکه هم‌وطنان عزیز با صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در مصرف برق به کمک شبکه بیایند. در غیر این صورت، قطع برق مشترکین پرمصرف اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

بر اساس اظهارات مدیر عامل شرکت توانیر، با توجه به تداوم موج گرما و وجود ناترازی شدید بین تولید و مصرف برق، مشکلات و اختلالات این شبکه بدون مشارکت مردم و مشترکان بزرگ قابل حل نیست.

سخنگوی صنعت برق همچنین تأکید کرد: با وجود فعال بودن تمامی نیروگاه‌های کشور و آمادگی نیروهای عملیاتی صنعت برق که به صورت ۲۴ ساعته به هم‌وطنان خدمت‌رسانی می‌کنند، تأمین برق پایدار با این میزان مصرف دشوار شده است.

این مقام اعلام کرد که با توجه به این شرایط، تمامی مشترکان باید برای جلوگیری از ایجاد خاموشی‌های مکرر، حداقل به میزان ۲۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند و علاوه بر این برق مشترکان پرمصرف نیز در صورت عدم رعایت الگو، قطع خواهد شد.

طبق گفته رجبی مشهدی، مشترکین دارای مصرف بیشتر از الگو و بالای ۲.۵ و ۴ برابر آن، اگر به سرعت مصرف خود را کاهش ندهند، در اولویت قطعی برق قرار می‌گیرند.

مدیر عامل شرکت توانیر صریحاً کرده است که: لازم است مشترکان با مصارف بیش از الگو، از هم اکنون برای تأمین برق پایدار خود نسبت به به‌کارگیری سامانه‌های خورشیدی، بهینه‌سازی مصرف و یا ذخیره‌ساز اقدام کنند.

سخنگوی صنعت برق در انتها گفت که حل مشکل ناترازی تولید و مصرف برق در مدت زمان کوتاه ممکن نیست و ضروری است مشترکان با کاهش مصرف برق تا حد الگو و یا به‌کارگیری سامانه خورشیدی امکان تأمین برق پایدار را برای خود و سایر هم‌وطنان فراهم کنند.

نکات کاهش مصرف برق مشترکین پرمصرف

در محیط‌های اداری، خانگی و تجاری، افراد و مشترکین پرمصرف می‌توانند با رعایت موارد زیر مصرف برق خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

بهتر است که دمای کولر و اتاق را بر روی ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود تا مصرف انرژی کاهش یابد.

برای افزایش کارایی و عملکرد بهینه کولر آبی، حتماً به صورت دوره‌ای آن را سرویس نمایید و پوشال را تعویض کنید.

اگر دمای یخچال بین ۳ تا ۵ درجه سانتی‌گراد و دمای فریزر روی ۱۸- درجه سانتی‌گراد تنظیم شود، عملکرد آنها بهتر و برق کمتری مصرف می‌شود.

برای جلوگیری از ورود گرما به داخل خانه و متعادل ماندن دمای داخل، بهتر است پنجره‌های قدیمی را با پنجره‌های دو جداره و UPVC تعویض نمایید.

علاوه بر این، واحدهای مختلف، مخصوصاً کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی بزرگ و کوچک، مشترکین پرمصرف می‌توانند با استفاده از انواع بانک خازنی و اصلاح ضریب توان، مصرف برق و هزینه قبض خود را کاهش دهند.

شرکت تسلا کالا، مرجع تخصصی فروش و تجهیز انواع بانک خازنی است که می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه از طریق شماره ۰۲۱۹۱۰۲۶۱۲۶ با کارشناسان فنی آنها ارتباط برقرار کنید.


/* ]]> */