فروشگاهی برای خرید مطمئن تجهیزات برق‌صنعتی می‌خواهید؟ کلیک کنید
آکادمی تسلا کالا

افزایش ظرفیت شبکه برق البرز با احداث شبکه جدید و نصب پست‌های توزیع

افزایش ظرفیت شبکه برق البرز

افزایش ظرفیت شبکه برق البرز

به گزارش خبرنامه صنعت برق تسلا کالا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، اعلام شد که با احداث شبکه‌های جدید برق در استان البرز، طول کل شبکه توزیع برق این استان به ۱۲ هزار و ۸۵۴ کیلومتر افزایش یافته است. افزایش ظرفیت شبکه برق البرز در راستای تقویت زیرساخت‌های انرژی در استان صورت گرفته و به بهره‌برداری کامل رسیده است.

همچنین، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز، مسعود خواجه‌وند، خبر داد که امسال با نصب ۳۰۸ دستگاه پست توزیع برق جدید به ظرفیت ۴۰ هزار کیلوولت آمپر، تعداد کل پست‌های توزیع برق استان به ۲۰ هزار و ۶۷۳ دستگاه رسید که ظرفیت کل این پست‌ها به پنج میلیون و ۷۰ هزار کیلوولت آمپر افزایش یافته است.

افزایش ظرفیت شبکه برق البرز

افزایش ظرفیت شبکه برق البرز، به منظور پاسخگویی به نیازهای روزافزون مشترکان و توسعه پایدار برق‌رسانی در استان انجام شده است.

او همچنین بیان کرد که با برق‌رسانی به ۱۷ هزار و ۶۵۲ مشترک جدید در سال جاری، تعداد کل مشترکان برق استان البرز اکنون به یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۷۱۰ مشترک رسیده است. این رشد در تعداد مشترکان نشان‌دهنده توسعه اقتصادی و افزایش تقاضا برای انرژی برق در منطقه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز علاوه بر افزایش ظرفیت شبکه برق البرز، به سایر فعالیت‌های این شرکت اشاره کرد و توضیح داد: برگزاری مانورهای جهادی به منظور نصب لوازم اندازه‌گیری دقیق، توسعه روشنایی معابر و جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز برق از جمله اقدامات مهمی است که با هدف بهبود خدمت‌رسانی به مردم استان به اجرا درآمده است. وی تأکید کرد که علیرغم وجود برخی چالش‌ها، اولویت اصلی شرکت همچنان بر رضایتمندی مردم متمرکز است و تمامی اقدامات و برنامه‌های صنعت برق کشور با توجه به این اصل پیش می‌رود.

خواجه‌وند همچنین خاطرنشان کرد که در دنیای امروز، استفاده گسترده و جهشی از فناوری‌های مختلف باعث شده تا انرژی برق به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت در تمامی بخش‌ها مطرح شود. خواجه‌وند ادامه داد: با نگاهی دقیق به میزان وابستگی جامعه امروزی به برق، می‌توان رد پای این انرژی حیاتی را در تمامی بخش‌های زندگی، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، مشاهده کرد.

وی افزود که حجم مصرف انرژی برق در کشور به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جوی بسیار بالا است و این امر فشار زیادی را به کارکنان توانیر، به ویژه در فصل تابستان، تحمیل کرده است. وی یادآور شد که تابستان امسال با افزایش مصرف برق، کارکنان صنعت برق کشور و استان البرز با چالش‌های زیادی مواجه شدند و فشار کاری مضاعفی را متحمل شدند.

خواجه‌وند در پایان تاکید کرد که با توجه به تغییرات اقلیمی و تاثیرات آن بر آب و هوای کشور، لازم است که مردم نیز با تغییر الگوی مصرف خود، از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند تا بتوانیم با کارایی بیشتر و مصرف بهینه، از منابع محدود انرژی بهره ببریم.

تسلا کالا، مرجع فروش آنلاین تجهیزات برق صنعتی و بانک خازنی است که اخبار روز صنعت برق را در بخش خبرنامه، به اطلاع شما می‌رساند.


/* ]]> */