فروشگاهی برای خرید مطمئن تجهیزات برق‌صنعتی می‌خواهید؟ کلیک کنید
آکادمی تسلا کالا

معرفی 6 برند معتبر کنتاکتور در بازار ایران

معرفی 6 برند کنتاکتور در بازار ایران

تیم آکادمی تسلا با بررسی برندها و انواع کنتاکتور و قیمت کنتاکتور در بازار ایران و با در نظر گرفتن پارامترهای فنی، کارآیی در عملکرد  و فراوانی آنها در بازار ایران، 6 کنتاکتور اشنایدر (ساخت فرانسه)، هیوندایی (ساخت کره)، زیمنس (ساخت آلمان)، ال اس (ساخت کره)، کاوه (ساخت ایران) و پارس فانال (ساخت ایران)  را به شما خوانندگان و مشتریان عزیز معرفی می نماید.

انواع کنتاکتور : بهترین انواع کنتاکتور موجود در بازار ایران

کنتاکتور اشنایدر

کنتاکتور اشنایدر

این شرکت در سال ۱۸۳۶ توسط جوزف اوژن اشنایدر و آدولف اشنایدر تأسیس شد و در سال ۱۹۸۱ توسعه یافت. بخشی از سهام شرکت اشنایدر الکتریک، در بازار بورس یورونکست ذکر شده و دفتر مرکزی آن، در شهر روی ملمزون، فرانسه قرار دار  اشنایدر الکتریک در فهرست ۵۰۰ شرکت بزرگ دنیا جای دارد.

مدل های کنتاکتور اشنایدر

کنتاکتور اشنایدر به عنوان یکی از معتبر ترین و بهترین گزینه‌ها برای انتخاب و خرید کنتاکتور به حساب می‌آید طبق شکل 6، انواع کنتاکتور اشنایدر تولید شده به کاربرد و قابلیت‌های آن بستگی دارد. یکی از ویژگی‌های مهم برای تعیین انواع کنتاکتور اشنایدر، طول عمر کنتاکتور است. بطور کلی طول عمر یک کنتاکتور به تعداد دفعات قطع و وصل آن بستگی دارد که این کلید پس از این تعداد قطع و وصل، به علت فرسودگی یا سائیدگی دیگر قابل استفاده نخواهد بود. طول عمر کلیدهای مختلف متفاوت است به عنوان مثال برای کلیدهای اهرمی و کلیدهای حفاظتی حدود ۱۰۳ بار و برای کنتاکتور تا حدود ۱۰۸ بار می باشد. این تعداد برای حالتی است که از کنتاکت‌های کلید جریانی عبور نکند.

سری‌های D و E در بازار ایران به فروش میرسند. کیفیت و کارایی بالا ، قیمت مناسب از جمله دلایل برتر بودن اشنایدر نسبت با سایر رقبا می‌باشد. کنتاکتور اشنایدر سری D  که بیشترین استفاده را دارد از رنج 9 آمپر تا 150 آمپر شامل می‌شود که وضعیت کنتاکت کمکی در این سری بصورت NC+1NO1  و اما کنتاکتور اشنایدر سری E  که از رنج 6 آمپر تا 160 آمپر را شامل می‌شود وضعیت کنتاکتور کمکی در این سری کنتاکتور Schneider بصورت NO1  می‌باشد.

کنتاکتور هیوندایی

کنتاکتور هیوندایی

کنتاکتور هیوندای از جمله کنتاکتور‌های مرغوبی است که در شرکت هیوندای کشور کره جنوبی طبق استاندارد ساخته شده و طراحی مدولاری را در بر گرفته است. از جمله مهمترین ویژگی‌هایی که کنتاکتور هیوندای از آن برخوردار است، می توان به ساختار بسیار ایمن، طراحی بهینه و سهولت نصب اشاره کرد. کنتاکتورهای هیوندای اغلب برای ارائه کنترل مرکزی تأسیسات بزرگ روشنایی، مانند ساختمان اداری یا ساختمان های تجاری استفاده می‌شوند.

کنتاکتور هیوندای در سیستم‌های کنترلی مصارف عمده‌ای دارد، همچنین در صنایع سنگین توانسته عملکردهای بالایی از خود نشان دهد. برخی از کنتاکتورها این قابلیت را دارند تا به طور مستقیم به بیمتال متصل شوند. لذا بازرسی و جایگزینی کنتاکتور آسان بوده، وزن کمی داشته و در ابعاد فشرده‌ای موجود است. کنتاکتورهای هیوندایی به 4 دسته تقسیم می شوند:

  • کنتاکتور خازنی
  • کنتاکتور AC
  • کنتاکتور DC
  • کنتاکتور فرمان

 


مشاهده قیمت انواع کلید و کنتاکتور هیوندای
 

کنتاکتورهای هیوندایی به دلیل طراحی مدولار به راحتی قابل نصب و تعمیر هستند. کنتاکتورهای AC هیوندایی در 2 تیپ تولید می شوند که عبارت است از: تیپ کوچک (small frame size) از 9 تا 50 آمپر وتیپ بزرگ (large frame size) از 65 تا 80 آمپر.

کنتاکتورهای سایز برگ و کوچک هیوندایی

مدل های کنتاکتور هیوندایی

جدول مشخصات فنی و انتخاب کنتاکتور

جدول مشخصات فنی و انتخاب کنتاکتور

 

 

کنتاکتور زیمنس

کنتاکتور زیمنس

با شنیدن نام زیمنس، مرغوبیت، اطمینان از عملکرد دقیق و عمر بالا در ذهن هر کسی تداعی می‌کند. کنتاکتورهای این شرکت یکی از مرغوب ترین و گران قیمت ترین کنتاکتورهای موجود در بازار هستند.

کنتاکتورهای زیمنس با مطمئن ترین عملکرد و با بالاترین کیفیت ممکن در سراسر دنیا در حجم وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. کنتاکتور زیمنس برای استفاده در هر شرایط آب و هوایی مناسب می‌باشد. یکی از بزرگترین مزیت‌های این محصول، انطباق کدهای آن با کدبندی‌های نرم افزار سایروس است.

کنتاکتورهای زیمنس مطابق استاندارد EN 50274 نسبت به تماس دست امن هستند. همانطور که می‌دانیم برنامه سایروس یک برنامه مدولار و جامع و کاربردی است که از ابتدایی ترین قسمت‌های تابلو تا جزئی ترین قسمت‌ها قابل طراحی می‌باشد. در این برنامه تنها تجهیزات زیمنس قابلیت مدل سازی و استفاده را دارند.

یکی از مزیت‌های کنتاکتور زیمنس، انعطاف پذیری بسیار بالای آن می‌باشد، تمامی تجهیزات جانبی کنتاکتورها برای تمامی مدل‌ها قابل استفاده است. همچنین تمامی تجهیزات جانبی کنتاکتورهای 3 پل برای کنتاکتورهای 4 پل قابل استفاده هستند. در برنامه سایروس نیز کنتاکتور 3 پل می‌تواند به جای کنتاکتور 4 پل معادل شود.

از کاربردهای کنتاکتورهای زیمنس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعویض بارهای مقاومت
  • سیستم های ایزوله کننده با زمین نشدن یا با هدایت نول بسیار ضعیف
  • انتقال سیستم زمانیکه منبع برق جایگزین در حال استفاده است.
  • قابل استفاده برای مواردی که کنتاکتور تنها بعنوان حمل کننده جریان به کار می‌رود و به ندرت قطع و وصل می‌شود، به‌ عنوان مثال در مواردی که بارهای القایی در مدار هستند نیاز به قطع و وصل و یا سوئیچ مکرر نمی‌باشد.
  • قطع و وصل کردن بارهای ترکیبی در سیستم‌های توزیع (به عنوان مثال برای تغذیه هیترها، لامپ‌ها، موتورها، منبع برق یا پاور کامپیوترهای خانگی) با ضریب توان‌های بالاتر از 0.8 (مطابق با استاندارد IEC 60947-4-1)

خوانندگان گرامی برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت زیمنس مراجعه فرمایند.

جدول مشخصات فنی و انواع کنتاکتور (از سایز S00 تا S3)

جدول مشخصات فنی و انواع کنتاکتور (از سایز S00 تا S3)

کنتاکتور ال اس LS

کنتاکتور ال اس

کنتاکتورهای سری متاسل (metasol) برند ال اس (LS) ساخت کشور کره است. این کنتاکتورها در در آمپرهای 6 تا 800 آمپر ساخته می‌شوند. کنتاکتورهای سری متاسل (metasol) از 6 آمپر تا 800 آمپر ساخته می‌شوند. کنتاکتورها معمولا برای بارهای متفاوتی ساخته می‌شوند سری متاسل از نوع AC3 هستند. کنتاکتورهای AC3 برای بارهای (برای راه اندازی موتور آسنکرون روتور قفسی – هنگام قطع جریان نامی از تیغه‌های کنتاکتور عبور می‌کند- تحمل جریان راه اندازی 5 تا 7 برابر جریان نامی) مناسب است.

کنتاکتورها در دو سری بوبین AC و بوبین DC ساخته می‌شوند. کنتاکتورهای ال اس (LS) سری متاسل در بعضی از مدل‌ها یک کنتاکت باز و یک بسته و در برخی دیگر دو کنتاکت باز و دو کنتاکت بسته دارد.

از مشخصات فنی کنتاکتور LS می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جریان مجاز: 6 تا 800 آمپر با 9 سایز فریم
  • تا 400 کیلووات در 440 ولت در دسته بندی AC-3
  • Uimp = 8kV, Ui = 1000V (Over 40AF)
  • ترکیب با موتور استارتر دستی
  • لوازم جانبی متنوع

از مزایای کنتاکتورهای برند LS  نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عملکرد بالا
  • قابلیت اطمینان در سیستم: هماهنگی نوع دوم
  • سیستم کامل با دستگاه‌های جانبی
  • بدون ارائه قوس از طریق ساختار مهر و موم شده
  • راحتی کاربر
  • ارتباط با DIN rail از طریق یک لمس
  • سیم پیچی آسان با آداپتور، ست سیم معکوس

جدول مشخصات فنی و انتخاب انواع کنتاکتور LS

جدول مشخصات فنی و انتخاب انواع کنتاکتور LS

کنتاکتور کاوه

کنتاکتور کاوه

کنتاکتور الکترو کاوه یک وسیله قطع و وصل کنترل شونده به صورت الکتریکی )کلیدهای الکترو مغناطیسی) است که برای کلیدزنی یک مدار قدرت / کنترل مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهمترین جزء مدارهای فرمان الکتریکی را تشکیل می‌دهد. عملکرد کنتاکتور همانند رله است، با این تفاوت که کنتاکتور برای جریان‌های بالا به کار می‌رود. یک کنتاکتور با مداری تحت عنوان مدار فرمان کنترل می‌شود که سطح قدرت خیلی کمتری از مدار مورد کلیدزنی (مدار قدرت) دارد.

  
برو به فروشگاه بانک خازنی و تجهیزات جانبی
 

کنتاکتورهای الکتروکاوه برای کنترل بارهای مقاومتی و سلفی اعم از الکتروموتورها، مدارات روشنایی، گرمکن‌های الکتریکی و سایر تجهیزات الکتریکی و همچنین برای راه‌اندازی و کنترل اکثر ماشین‌آلات استفاده می‌شوند. کنتاکتورهای الکتروکاوه از 6 تا 400 آمپر با رده‌ی بهره‌برداری AC3 و تا   500 آمپر با رده‌ی بهره‌برداری AC1 و AC5b بر اساس آخرین الزامات استاندارد بین المللی IEC60947-4-1   و استاندارد ملّی ایران به شماره ISIRI4835-4-1 تولید و عرضه می‌شوند. کنتاکتورهای این برند در دو ثیپ F و D تولید می‌شوند.

جدول مشخصات فنی و انتخاب انواع کنتاکتور کاوه در تیپ D

جدول مشخصات فنی و انتخاب انواع کنتاکتور کاوه در تیپ D

جدول مشخصات فنی و انتخاب کنتاکتور کاوه تیپ F

جدول مشخصات فنی و انتخاب کنتاکتور کاوه تیپ F

کنتاکتور پارس فانال

کنتاکتور پارس فانال

محصولات ساخت ایران و تحت لیسانس شرکت فانال آلمان و با فنّاوری و کیفیت فانال آلمان مطابق با استاندارد IEC   60947  می‌باشد. شرکت پارس فانال یکی از شرکت‌های داخلی در زمینه تولید تجهیزات  الکتریکی و برق صنعتی می‌باشد. که توانسته با ارائه محصولاتی با کیفیت قابل قبول اعتماد مشتریان را جلب نماید. کنتاکتور پارس فانال دارای کیفیت و عملکرد مناسبی هستند و در مقایسه با کنتاکتورهای خارجی از قیمت مناسبی برخوردار است. در جدول انواع مدل ها و مشخصات فنی، کنتاکتورهای این برند ارائه شده است. کنتاکتورهای این شرکت از 6 تا 400 آمپر (دسته ی AC3) و تا 500 آمپر (دسته ی AC1  و AC5B) تولید شده است.

جدول مشخصات فنی و انتخاب انواع کنتاکتور پارس فانال

جدول مشخصات فنی و انتخاب انواع کنتاکتور پارس فانال

تیم آکادمی تسلا امید وار است که این مقاله بتواند کمک شایانی به شما خوانندگان گرامی جهت انتخاب بهترین کنتاکتور در میان انواع کنتاکتور و برندهای مختلف موجود در بازار جهت مصارف شما کرده باشد.

    • سلام با وجود کنتاکتورهای هیمل که در بخش خازنی و معمولی هرار بار بهتر از LS. وهیوندا است. از احاظ ابعاد و جاگیری در تابلو و صدای خیلی ضعیف در قطع و وصل. بعداز 35 سال سابقه بهترین پیشنهاد. بعد از اشنایدر وزیمنس است

    • ممنون از نظر شما در مورد کنتاکتور های موجود در بازار – بله کنتاکتور های مختلفی در بازار ایران وجود دارند که هر کدام به نوعی مزایای خاص خودشان دارند. برند هیمل از جمله همین برند هاست و ممنون که تجربه خودتان را در اختیار ما قرار دادید

  • بادرود
    برند ABB نیز از بهترین و باکیفیت ترین تجهیزات الکتریکی می باشد که شما اصلا اشاره ایی نکردید

    • سلام مهندس. ممنون از توجه و نظرتون.
      بله درست میگید. ABB هم برند خیی خوبیه.
      توی مقاله های بعدی حتما به این برند هم میپردازیم.


/* ]]> */