فروشگاهی برای خرید مطمئن تجهیزات برق‌صنعتی می‌خواهید؟ کلیک کنید
آکادمی تسلا کالا

بهترین برند اینورتر یا درایو کدامست؟ | انواع مدل های هر برند + تصویر

بهترین برند درایو

بهترین برند اینورتر یا درایو چه برندیست؟

برای آشنایی با بهترین برند اینورتر یا درایو ، بهتر است ابتدا با این تجهیز آشنایی پیدا کنید.

درایو یکی از مهم‌ترین تجهیزات کاربردی در صنعت می‌باشد. وظیفه‌ی اصلی  درایو، کنترل دور الکتروموتور است. با کنترل سرعت الکتروموتور، سبب افزایش راندمان موتور می‌شود. قدرت و سرعت موتور باید با درایو متناسب باشد. درایو قادر است دور الکتروموتور را از صفر تا چندین برابر دور نامی موتور به طور پیوسته تغییر دهد. استپ و استارت نرم الکتروموتور به وسیله ی درایو باعث کاهش تنش‌های مکانیکی و افزایش طول عمر می‌شود. از نظر ولتاژ ورودی درایو ها به دو دسته تکفاز و سه فاز تقسیم می‌شوند. البته خروجی همه درایو ها سه‌فاز است.

از درایو در کاربری هایی نظیر پمپ، فن، نوار نقاله، آسانسور، اکسترودر ها، جرثقیل ها و … استفاده می‌شود. لازم است متناسب با کاربری مد نظر درایو و برند آن را انتخاب کنید.

در این مقاله به معرفی برند‌های معتبر در بازار و شرح مختصر هر یک می‌پردازیم.

 

بهترین برند های اینورتر یا درایو موجود در جهان :

برند LS :‌

 برند LS کره جنوبی  یکی از معروف ترین برندها در بازار ایران است. کیفیت عالی ساخت، طول عمر مناسب، بازده بالا و قیمت متناسب با کیفیت، باعث شده است که درایوهای LS جزو اولین انتخاب‌های مهندسین برق، قرار بگیرد. برند LS، متناسب با کاربرد صنایع مختلف، مدل‌های متنوعی تولید دارد. در ادامه به شرح مختصر هر یک می‌پردازیم:
  • درایو LS مدل IG5A : از رنج توانی 0.37 کیلووات تا 22 کیلووات در کلاس ولتاژی 220VAC تکفاز و 400VAC سه فاز مناسب برای کاربری‌های عمومی هستند.
  • درایو LS مدل IC5 : از رنج توانی 0.37 کیلووات تا 2.2 کیلووات در کلاس ولتاژی 220VAC تکفاز، مناسب برای کاربری‌های سبک هستند.
  • درایو LS مدل IS7 : از رنج توانی 0.75 کیلو وات تا 350 کیلو وات در کلاس ولتاژی 400VAC تکفاز، مناسب برای کاربری‌های سنگین می باشند

انواع درایو LS - بهترین برند داینورتر یا درایو

  • درایو LS مدل M100 : از رنج توانی 0.2 کیلووات تا 2.2 کیلووات در کلاس ولتاژی 220VAC تکفاز، مناسب برای کاربری سبک می‌باشند.
  • درایو LS مدل S100 : از رنج توانی 0.37 تا 75 کیلووات در کلاس ولتاژی 400VAC ، مناسب برای کاربری های سبک و سنگین می‌باشند.
  • درایو LS مدل H100 : از رنج توانی 0.37 تا 90 کیلووات در کلاس ولتاژی 400VAC سه فاز، مناسب برای کاربری های سبک می‌باشند.

انواع درایو LS - سری 100

  • درایو LS مدل IP5A : تا 450 کیلووات در کلاس ولتاژی 400VAC سه فاز، مناسب برای کاربری های سبک می‌باشد.

درایو LS مدل IP5A

برند SIEMENS :

 برند زیمنس  نیز، برای کاربری‌های مختلف چند نوع اینورتر تولید دارد. درایوهای سری SIMODRIVE (6SN11) ، درایوهای simovert و master drive، درایو های SIMOREG، درایوهای MICROMASTER از انواع درایو های زیمنس هستند. این درایو ها جز سری های منسوخ شده هستند.

درایوهای نسل جدید زیمنس سینامیکس SINAMICS جایگزین این مدل ها در بازار شده اند.

 

درایو های سینامیکس در چند سری تولید می شوند:

1- درایو های سری V :

  • مدل V20 سینامیکس: این سری از درایوهای زیمنس مد v/f را پشتیبانی می‌کنند. در راه اندازی پمپ ها، فن ها، کانوایر های ساده کاربرد دارند. به طور کل می توان گفت، در کاربری های سبک که گشتاور راه اندازی بالا ندارند، استفاده می‌شوند.
  • مدل V90 سینامیکس: این سری از درایوهای زیمنس در توان‌های پایین تولید می‌شوند و فقط سرو موتور خاص خودشان را راه‌اندازی می‌کنند.

بهترین برند اینورتر یا درایو - زیمنس

2- درایو های سری G

درایوهای سری G برای راه‌اندازی موتورهای آسنکرون استفاده می‌شوند.

  • درایو G110 زیمنس
  • درایو G120 زیمنس

درایوهای سری G زیمنس

این مدل درایوها در کاربری‌هایی که گشتاور راه اندازی بالا دارند، استفاده می‌شوند. اکسترودر ها، جرثقیل ها، میکسر ها و سایر کاربری سنگین از موارد استفاده این درایو هستند.

 

برند PENTAX

بهترین برند اینورتر یا درایو - Pentax

درایو پنتاکس در داخل کشور ایران و تحت لیسانس شرکت پنتاکس ایتالیا در انواع ورودی تکفاز 220VAC و ورودی سه فاز 380VAC و دو مدل  dsi-400 و dsi-200 ساخته می‌شوند.

 

برند DELTA :

درایو Delta هم از درایوهای پرطرفدار و باکیفیت صنعت برق به شمار می‌رود. انواع مختلف مدل‌های این درایو را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • درایو دلتا سری Lاین درایو ها در رنج توانی 0.4 تا 1.5 کیلووات و فقط به صورت تکفاز تولید می‌شوند.
  • درایو دلتا سری EL: ورودی تکفاز از 0.4 تا 2.2 کیلو وات، ورودی سه فاز از 0.75 تا 3.7 کیلو وات برای کاربری‌های سبک طراحی می‌شوند. این درایوها مناسب برای کنترل دور فن با توان های پایین هستند.
  • درایو دلتا سری MS: این درایوها هم به صورت ورودی تکفاز و هم سه فاز تولید می‌شوند. رنج توانی ورودی تکفاز از 0.4 تا 2.2 کیلو وات، ورودی سه فاز از 0.75 تا 22 کیلو وات می‌باشد.

انواع درایو delta

  • درایو دلتا سری M: درایو های سری M برند دلتا به صورت ورودی تکفاز و سه فاز طراحی می‌شوند. ورودی تکفاز از 0.75 تا 2.2 کیلووات و ورودی سه فاز از 0.75 تا 7.5 کیلو وات تولید می‌شوند. برای کنترل دور موتورهایی با توان پایین و گشتاور ثابت مناسب هستند.
  • درایو دلتا سری B: درایو های سری B مناسب برای کاربردهای عمومی هستند. در توان‌های 0.75 تا 7.5 کیلو وات برای ورودی تکفاز، و از 0.75 تا 75 کیلو وات برای ورودی سه فاز طراحی می‌شوند.
  • درایو دلتا سری CP2000: این درایو ها فقط به صورت سه فاز و از 0.75 تا 22 کیلو وات تولید می‌شوند. استفاده از این درایو ها برای مصارف پمپ و فن توصیه می‌شود.

انواع درایو یا اینورتر delta

  • درایو دلتا سری C200: این درایو ها برای ورودی تکفاز از رنج توانی 0.4 تا 2.2 کیلو وات و ورودی سه فاز از 0.75 تا 7.5 کیلو وات تولید می‌شوند.
  • درایو دلتا سری C2000: از رنج توانی 5.5 تا 7.5 کیلووات برای ورودی تکفاز و از 0.75 تا 335 کیلووات برای ورودی سه فاز طراحی می‌شوند.

درایوهای دلتا سری C

برند INVT :

 شرکت INVT  در سال 2002 در چین تاسیس شد. برند INVT از بهترین برند های چینی موجود در بازار است. طیف توانی گسترده، مقرون به صرفه بودن، 24 ماه گارانتی از ویژگی های این برند است.

درایوهای INVT را نیز می توان بر اساس سطح ولتاژ و متناسب با کاربری دسته بندی کرد. سطوح ولتاژی 220، 400، 690 ولت در دسته‌ی فشار ضعیف، ولتاژ بین 1 تا 11 کیلو ولت در دسته ی فشار متوسط قرار می گیرند. در ادامه به شرح چهار سری از درایو های فشار ضعیف می‌پردازیم.

  • درایو اینوت سری GD10: این درایو ها متناسب با کاربری سبک و تا رنج توانی 2.2 کیلووات تولید می‌شوند. این درایوها در دو نوع تکفاز و سه فاز تولید می‌شوند.
  • درایو اینوت سری GD20: این سری از درایوهای اینوت متناسب با کاربری‌های سنگین هستند. ورودی تکفاز 220VAC، در رنج توانی 0.4 تا 2.2 کیلو وات، ورودی سه فاز 380VAC در رنج توانی 0.75 تا 110 کیلو وات تولید می‌شوند.
  • اینورتر اینوت سری GD200A: این درایوها برای طیف وسیعی از کاربری‌های سبک و سنگین متناسب هستند. به صورت ورودی سه فاز 380VAC و از 0.75 تا 500 کیلو وات تولید می‌شوند.

درایوهای سری GD اینوت

  • درایو اینوت سری GD350: این سری از درایوها برای کاربری‌های سنگین با گشتاور بالا متناسب هستند. به صورت ورودی سه فاز 380V و 690V تولید می‌شوند. رنج توانی ورودی 380V از 1.5 تا 500 کیلو وات، و برای ورودی 690V از 22 تا 630 کیلووات می‌باشد. برای کاربری‌های سنگین نظیر جرثقیل و بالابر مناسب هستند.

درایو اینوت سری GD350

برند YASKAWA

 درایوهای برند یاسکاوا  نیز مانند سایر برندها در سری های مختلف تولید می‌شوند. این امر به این دلیل است که کاربری های وسیع را پوشش دهد.
  • درایو یاسکاوا سری V1000: طیف کاربری این درایو ها وسیع است. هم در کاربری‌های سبک و هم کاربری‌های سنگین استفاده می‌شوند. رنج توانی این اینورتر ها از 0.1 تا 15 کیلووات است.
  • درایو یاسکاوا سری A1000: این سری از درایوهای یاسکاوا مناسب برای کاربری‌های عمومی هستند مانند: کمپرسور ها، جرثقیل ها، پمپ، فن و … .
  • درایو یاسکاوا سری L1000: درایو های سری L1000 مخصوص استفاده برای آسانسورها هستند.

بهترین برند اینورتر یا درایو - Yaskawa

درایوها از مهم‌ترین تجهیزات صنعتی هستند و نقش مهمی در صرفه‌جویی انرژی دارند. از این جهت لازم است در انتخاب آن نکات ذکر شده را مد نظر قرار داد.

با توجه به مواردی که گفته شد، بهترین برند اینورتر یا درایو ، برای هر پروژه‌ای می تواند متفاوت باشد. شما با بررسی شرایط محیط پروژه، نوع کاربری، بودجه و … می‌توانید درایو مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای دیدن محتوای تصویری بیشتر در مورد درایو یا اینورتر ، به اینستاگرام تسلاکالا سر بزنید.

  • مطالب بسیار اموزنده و کارساز هستند من تشکر میکنم بنده در شهر ابهر به تازگی مغازه باز کردم و تولید تابلو برق و فروش قطعات و نصب اینورتر از برخی از کارهای بنده هسو

    • سلام، وقتتون بخیر مهندس عزیز
      ممنون از همراهیتون. بسیار عالی، موفق باشید.

  • سلام وقت بخیر.درتابلو یک درایو۱۵ کیلووات هست نشان درستی نداره فقط روی کاورQplusنوشته میشه راهنمایی کنیدازچه برندی هست؟ممنون وسپاس

    • سلام وقتتون بخیر مهندس. همچین برندی نداریم و مشابه کدی هم نیست نیست
      اطلاعات بیشتر لازمه برای تشخیصش.


/* ]]> */