فروشگاهی برای خرید مطمئن تجهیزات برق‌صنعتی می‌خواهید؟ کلیک کنید
آکادمی تسلا کالا

پنجره آلارم چیست؟[عملکرد+کاربردها+سیم بندی]

پنجره آلارم چیست؟

پنجره آلارم چیست؟

آگاهی از خطاها و حوادث احتمالی مربوط به سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی، از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در صورت عدم آگاهی و اقدام به‌موقع، احتمال بروز مشکلات و حوادث جبران‌ناپذیری وجود دارد. شاید شما هم نام پنجره آلارم را که برای افزایش ایمنی انواع تابلو برق‌ استفاده می‌شود، شنیده باشید. اما پنجره آلارم چیست و به چه منظوری استفاده می‌شود؟ پنجره آلارم، سیستم هشداردهنده امنیتی است که پیش از بروز حادثه، به‌صورت دیداری یا شنیداری، شما را از خطای احتمالی در حال وقوع، آگاه می‌کند. در ادامه با پنجره آلارم و مزایای استفاده از آن در سیستم‌های الکتریکی آشنا شوید.

انواع پنجره آلارم
  • برندهای معتبر
  • بهترین قیمت بازار
  • همراه با گارانتی
قیمت پنجره آلارم >

 

پنجره آلارم صفحه‌ای است که به بخش‌ها یا پنجره‌های متعدد مربعی، مستطیلی یا دایره‌ای تقسیم می‌شود. در قسمت پشتی هرکدام از این بخش‌ها، چراغی تعبیه شده‌ است که در صورت وقوع حادثه احتمالی مثل قطع شدن جریان آب خنک یا افزایش بیش از حد دما، چراغ مربوط به آن بخش روشن می‌شود. در صورتیکه این لامپ‌ها بسوزند، دیگر هشدار و اعلانی را دریافت نخواهید کرد.

 به‌طور کلی در پنجره آلارم، رنگ‌ها و سیگنال‌ها با ابعاد متفاوتی وجود دارد. با روشن شدن هر سیگنال، می‌توانید با توجه به نوشته روی آن از موضوع آلارم آگاه شوید و اقدامات لازم را انجام دهید.

تصویر نمونه پنجره آلارم

نحوه کار پنجره آلارم چگونه است؟

شاید برای درک عمیق‌تر اینکه پنجره آلارم چیست، بهتر است با نحوه کار آن نیز آشنا شوید. پنجره آلارم، ابزاری مهم و کاربردی است که در تأسیسات حساس برای آگاهی از خطاها و مشکلات مختلف، استفاده می‌شود. زمانی که این سیستم، از مرکز آلارم، سیگنال هشداردهنده‌ای را دریافت می‌کند، یک یا چند لامپ روشن می‌شوند و نوشته‌هایی را روی صفحه پنجره آلارم مشاهده خواهید کرد.

البته علاوه بر مشاهده خطاها به‌صورت نوشتاری، آژیر هشداردهنده‌ای برای آگاهی اپراتور نیز پخش می‌شود. زمانی که اپراتور از این خطاها مطلع می‌شود، می‌تواند هشدار صوتی را خاموش کرده و خطاهای نمایش داده شده را یادداشت کند.

در صورتی که این آلارم‌ها اضطراری نباشند، اپراتور پس از برداشت اطلاعات می‌تواند آلارم را ریست کند. اما در صورت اضطراری بودن هشدارها، امکان ریست کردن وجود ندارد و اپراتور باید مشکل را رفع کند. پس از رفع مشکل مربوط به هشدار، امکان ریست کردن هشدارها وجود دارد.

"</p

نکات خرید این تجهیز چیست؟

بعد از اینکه با این تجهیز آشنا شدید، خوب است بدانید که نکات خرید پنجره آلارم چیست؟ برای تهیه پنجره آلارم باید در ابتدا نیاز و خواسته خود را از این سیستم مشخص کنید و سپس آن را به‌صورت آماده از شرکت‌های سازنده دریافت کنید یا طرح مورد نظر خود را سفارش دهید. به‌طور کلی، پنجره‌های آلارم قابل برنامه‌ریزی بوده و امکان اتصال آنها به شبکه صنعتی نیز وجود دارد.

پس از تهیه این سیستم می‌توانید اطلاعاتی مثل نوع هشدار، ذخیره‌سازی هشدار، نحوه ثبت هشدارها، زمان و… را به‌راحتی تنظیم کنید و در صورت نیاز آنها را تغییر دهید. علاوه بر مدل‌های آماده، امکان تهیه پنجره آلارم به‌صورت سفارشی نیز وجود دارد.

در مدل‌های سفارشی، می‌توانید بر اساس راهنمای شرکت سازنده، تعداد چراغ‌ها، نوع نوشته روی پنجره‌ها، تجهیزات مربوط به فرمان‌ها، سوئیچ، شستی و تجهیزات مربوط به ریست را تعیین کنید. در برخی شرکت‌های سازنده، با استفاده از نرم‌افزار مخصوص، می‌توانید پنجره آلارم موردنظر خود را طراحی و ارسال کنید.

استفاده از پنجره آلارم در سیستم‌های الکترونیکی چه مزایایی دارد؟

اکنون که با پرسش پنجره آلارم چیست آشنا شدید، بهتر است مزایای استفاده از این سیستم امنیتی را نیز بیشتر بشناسید. در ادامه به اصلی‌ترین مزایای استفاده از پنجره یا مرکز آلارم اشاره می‌کنیم:

  • امکان مدیریت آلارم‌های مختلف و متعدد به‌صورت همزمان در یک قاب
  • مشاهده آلارم‌ها در وضعیت‌های متفاوت مثل موارد برطرف شده یا موارد فعال
  • امکان فعال کردن صدای هشدار برای اطلاع‌رسانی به اپراتور
  • امکان ثبت و ذخیره‌سازی هشدارها
  • قابلیت نصب تجهیزات و کلیدهای مختلف مثل سوئیچ‌ها و شستی‌ها

نصب و سیم بندی پنجره آلارم

نصب صحیح پنجره آلارم در مکان مناسب، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قبل از هر نکته‌ای، توصیه می‌شود که برای نصب و سیم‌بندی صحیح، در قدم اول راهنمای مرکز آلارم را با دقت مطالعه کنید. اما به‌طور کلی برای کارکرد صحیح این سیستم ایمنی، باید آن را در بهترین فضا و شرایط محیطی نصب کنید.

لازم به ذکر است که برای نصب آن به فضایی مربعی یا مستطیلی در ابعاد مناسب (متناسب با اندازه پنجره) نیز نیاز خواهید داشت. اگر فضای مورد نظر شما برای نصب، از اندازه مناسب برخوردار نباشد، می‌توانید به‌وسیله لیزر، پانچ یا اره فضای مورد نیازتان را ایجاد کنید. در نهایت سیم‌بندی پنجره آلارم به نوع ورودی و خروجی‌ها و البته تعداد آنها بستگی دارد.

دو نمونه پنجره آلارم Alarm Window

جمع ‌بندی

در واحدها یا مراکز صنعتی مختلفی از پنجره آلارم به‌منظور اعلام به‌موقع خطا در سیستم‌های کنترل استفاده می‌شود. در این مطلب در رابطه با اینکه که پنجره آلارم چیست توضیح دادیم و مزایای آن را نیز بررسی کردیم. اگر شما نیز به‌دنبال افزایش ایمنی کارخانه یا مرکز صنعتی خود هستید، می‌توانید از پنجره آلارم استفاده‌ کنید. تسلا کالا، مرجع آنلاین فروش تجهیزات برق صنعتی، یکی از برترین سایت های اینترنتی است که انواع کالاهای برقی را با قیمتی مناسب عرضه می کند. پنجره آلارم برند کلمسان را می توانید از این سایت معتبر با قیمتی مناسب تهیه کنید.


/* ]]> */