فروشگاهی برای خرید مطمئن تجهیزات برق‌صنعتی می‌خواهید؟ کلیک کنید
آکادمی تسلا کالا

اینورتر پرتو صنعت | معرفی انواع درایوها شرکت پرتو صنعت همراه با کاتالوگ PDF

انواع درایو پرتو صنعت

معرفی شرکت پرتو صنعت و اینورتر پرتو صنعت :

ایا امکان ساخت یک اینورتر کاملا ایرانی  در داخل کشور وجود دارد؟ مقاله خود را با یک پرسش شروع کردیم جواب این پرسش بله است. اینورتر پرتو صنعت، یک درایو تولید داخل می‌باشد.

اینورترهای پرتو صنعت قیمت اینورتر پرتو صنعت
  • انواع اینورتر پرتو صنعت
  • بهترین قیمت بازار تهران
  • مشاوره فنی و گارانتی
قیمت اینورتر پرتو صنعت >

 

شاید کمتر شرکتی را در ایران بشناسید، که به تولید و فروش اینورترهای کاملا ایرانی بپردازد. با یک سرچ ساده به نام آشنای شرکت پرتو صنعت می‌رسیم. شرکت پرتوصنعت شرکتی پر سابقه در بخش خصوصی با بیش از 25 سال سابقه در تولید درایو کنترل دور و اینورتر است. این شرکت که در شهرک صنعتی پرند واقع شده، بزرگترین تولید‌کننده درایو در خاورمیانه است.

استفاده از تکنوژی‌های به‌روز و پیشرفته، تولید بیش از 10 هزار عدد دستگاه در سال، از ویژگی‌های محصولات شرکت پرتو صنعت می‌باشد.نکته مهمی که در مورد معرفی این شرکت میتوان‌ ذکر کرد، تحت لیسانس نبودن هیچ شرکت خارجی و طراحی و مهندسی کاملا ایرانی است.

با توجه به نیاز بازار این شرکت اینورترهای خود را در رنج توانی 0.75KW تا 400KW تولید می‌کند. داشتن تاییدیه از دفتر معاونت ریاست جمهوری و تامین نیازهای صنایع نفت و گاز کشور از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت است.

محصولات ساخت این شرکت به کشورهایی از جمله ترکیه، امارات، ارمنستان، عراق و……..صادر می‌شود.

همچنین این شرکت دارای قابلیت اندازه‌گیری و تشخیص گشتاور بار را دارد. بنابرین توانایی کنترل بارهایی با دینامیک بالا و دقیق را دارا‌ است. قطعا داشتن قیمت مناسب،کیفیت بالا از دیگر مشخصات محصولات این شرکت ایرانی است.

ماموریت و چشم‌انداز پرتو صنعت:

تولید و عرضه کنترل کننده دور موتور (اینورتر) با کیفیتی که مشتری بتواند با استفاده از آن‌ها، محصولات خود را آسانتر و اقتصادی‌تر تولید کند، ماموریت این شرکت می‌‌باشد.

چشم‌انداز این شرکت هم تولید و عرضه اینورتر و محصولات اتوماسیون صنعتی برای مشتریان منطقه ای و جهانی است.

چرا محصولات و اینورترهای پرتو صنعت

در ادامه مقاله میخواهیم با محصولات این شرکت آشنا شویم:

  1. اینورترهای آسانسوری
  2. اینورترهای ولتاژ پایین
  3. کارت‌های آپشن
  4. اینورترهای مدیوم ولتاژ
  5. یونیت ترمز

محصولات شرکت پرتو صنعت

 

وقت این است که ببینیم این 5 دسته محصولات چه مدل‌ها و چه ویژگی هایی دارند؟

اینورترهای آسانسوری:

اینورتر  LX پرتو صنعت :

اینورتر  LX بر روی انواع سیستم‌های آسانسور و پله‌برقی قابل نصب است. این اینورترها با انواع موتورهای مختلف آسانسورهای موجود در بازار سازگار هستند و هنگام قطع برق، دارای سیستم نجات اضطراری، اتاقک آسانسور را تا سر طبقه حرکت می‌دهد. این اینورترهای ایرانی برای آسانسورهایی تا سرعت 2m/s مناسب هستند.

اینورتر پرتو صنعت سری LX

با دسته اول انواع اینورتر شرکت پرتو صنعت آشنا شدیم الان وقتشه که به سراغ دسته دوم یعنی اینورترهای دور ولتاژ پایین برویم.

سری اینورترهای دور ولتاژ پایین پرتو صنعت

سری این مدل اینورتر پرتو صنعت ریسان شامل موارد زیر می‌شود:

  • VX:کاربرد تخصصی و صنعتی
  • VX2-تکفاز
  • EX:کاربرد عمومی
  • MX:استفاده در پمپ‌ها و فن 
  • EZ:ورودی تکفاز 220 ولت و خروجی سه‌فاز 220ولت

ویژگی‌های این درایو پرتو صنعت :

این اینورترهای پرتو صنعت دارای مشخصات کلی هستند:

  • سیستم حفاظتی قوی
  • تست کامل تمامی قطعات وبردها
  • قابلیت نصب درایوها در کنار یکدیگر
  • دارای سیستم تهویه قوی با تکنوژی بالا
  • برنامه کاربردی جهت صرفه جویی در انرژی
  • دارای مد PLC
  • سیستم کنترل PID
  • سیستم کنترل گشتاور

در ادامه، سری اینورتر پرتو صنعت دور ولتاژ پایین  را بررسی می‌کنیم.

اینورتر پرتو صنعت تک فاز: سری EZ

اینورترهای تکفاز EZ در پمپ های ساختمانی، خط تولید صنایع غذایی،پمپ‌های کشاورزی،ماشین‌سازی سبک، پلاستیک، چرم، چاپ و… استفاده می‌شود. درایو پرتو صنعت EZ تک فاز دارای ورودی تکفاز 220 ولت و خروجی سه فاز 220 ولت می باشد. از دیگر ویژگی های این اینورتر تکفاز میتوان به داشتن یک خروجی رله قابل برنامه‌ریزی و یک خروجی دیجیتالی ترانزیستوری اشاره کرد.

موافقید اینورترهای EX کاربردی را بررسی کنیم؟ مطالب زیر توضیح کوتاهی از این درایو است.

اینورتر کنترل‌ برداری جنرال: سری EX

اینورتر EX در اکثر صنایع مهم کشور که نیاز به سیستم گشتاورب صورت حلقه باز مناسب می باشد کاربرد دارد.این دستگاه‌ها برروی ماشین‌های چاپ و رنگرزی، ماشین کاغذ، ماشین نساجی، ماشین برش، ماشین ابزار، صنایع آب و فاضلاب، کمپرسور و… نصب می‌شوند.این درایوها با ورودی سه فاز 380 ولت و رنج توانی 2.2 تا 90 کیلووات موجود هستند.

 

نوبتی هم باشد نوبت درایوهای VX است.این درایو دارای مدل های مختلفی است. میتونید مدل ها و کاتالوگ محصول را در سایت مشاهده کنید.

اینورترهایی پرکاربرد در صنایع: سری  VX

کاربرد این درایوها در صنایع فولاد، آب فاضلاب، سیمان، تولید سیم و کابل، صنایع خودرو، صنایع پلاستیک و…می‌باشد.این درایوها که با نام اینورتر ریسان VX نیز شناخته می شود با کاربری سنگین به صورت سه فاز(380 ولت)، با قابلیت کنترل برداری حلقه بسته مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

اینورترهای پرتوصنعت

 

آشنایی با اینورترهای ریسان مخصوص پمپ های آب شرکت پرتوصنعت

MX اینورتر مخصوص پمپ‌های آب و فن‌ها

از مشخصات این درایو پرکاربرد میتوان به  کنترل همزمان چند پمپ به صورت موازی ، ثابت نگه داشتن دبی و فشار سیستم اشاره کرد. لازم است که در اینجا سیستم کنترل پمپ را به صورت مختصر درک کنیم. به همین خاطر از کارت آپشن رله که 8 عدد رله کنترلی روی آن قرار دارد استفاده می‌شود.علاوه بر این 3 رله هم روی برد کنترل وجود دارد که جمعا به 11 رله می‌رسد.

در این سیستم یک اینورتر، چندین پمپ را به صورت همزمان کنترل می‌کند. همانطور که در شکل زیر مشخص است، به وسیله یک سنسور مقدار مصرفی آب مشخص می‌گردد.
با مصرف آب تعیین شده درایو راه‌اندازی می‌شود و کنترل سرعت تک تک پمپ ها را در یک مقدارثابت تعیین شده نگه می‌دارد. این سیستم کاملا اتوماتیک و بدون مداخله سیستم کنترلی دیگری می‌باشد.با توجه به این قابلیت، دیگر نیازی به سیستم‌های کنترلی PLC نمی‌باشد.

درایو های پرتو صنعت

درایو VX2 درایویی با ورودی تکفاز و قابلیت های خاص، درایو بعدی مدنظر ما است .این سری از درایوها رو می‌توانید در سایت فروشگاه تسلا کالا مشاهده کنید

درایو تک فاز VX2:

این سری از درایو با ورودی تکفاز (220ولت)، در رنج توانی از 0.75 تا2.2 کیلووات ساخته شده‌است. از ویژگی‌های این مدل میتوان به کنترل طول و زمان، مدکنترلی V/F اشاره کرد.

اینورتر پرتوصنعت سری VX2

حال سراغ دسته سوم محصولات شرکت پرتو صنعت برویم که کارت‌های آپشن هستند.

کارت‌های آپشن

ابتدا باید ببینیم که کارت آپشن چیست؟ کارت آپشن اینورتر یکی از تجهیزات جانبی اینورتر پرتو صنعت فرکانسی می‌باشند. کارت های آپشن معمولا برای اضافه کردن یک ویژگی و یا تقویت آن به مجوعه اینورتر  اضافه شده و باعث افزایش کارایی اینورتر می‌شوند .

انواع کارت آپشن شرکت پرتو صنعت:

  • کارت آپشن I/O:

برای اضافه کردن ورودی و خروجی اضافی بمنظور راحتی کار با درایو برای کاربر

  • کارت ارتباطی مد باس:

جهت ارتباط با درایو بر اساس پروتکل مدباس

  • کارت مخصوص ماشین های تزریق پلاستیک

قابل استفاده بر روی درایوهای پرتو صنعت مدل  VX جهت استفاده از درایو بر روی ماشین های تزریق پلاستیک، این مدل دستگاه ها جهت صرفه جویی در مصرف انرژی بر روی ماشین های تزریق پلاستیک نصب می گردند.

  • کارت انکودر

کارت انکودر چیست و چه کاربردی دارد؟  سیستم های بسته برای کنترل بیشتر درایو بر روی موتور طراحی می شوند تا درایو یا اینورتر بتواند کنترل بیشتری روی سرعت موتور داشته باشد. در این گونه سیستم ها معمولاً از سنسورهای مادون قرمز در دو طرف محور چرخ، چرخ دنده یا موتور وصل می شود و پالس های الکتریکی ایجادشده به انکودر می رسد. انکودر می تواند میزان چرخش، سرعت، جابجایی یا شتاب وسیله را تعیین کرده و با اطلاع دادن به اینورتر، بهترین حالت عملکرد موتور را برای مدار فرمان به ارمغان آورد.

کارت انکودر پرتو صنعت قابل استفاده برای مدل‌های VX و LX هستند.

  • کارت مخصوص کنترل پمپ

جهت استفاده بر روی درایوهای مدل MX برای کنترل چندین پمپ با هم

انواع کارت آپشن اینورتر

مشخصات کلی اینورترهای دور مدیوم ولتاژ

این درایوها از تعداد زیادی سلول‌های ولتاژ پایین که به صورت سری باهم قرار‌گرفته‌اند، تشکیل شده‌است. در ساخت این اینورتر پرتو صنعت از IGBT های ولتاژ کم استفاده شده و  راندمان  آن ها بیش از 96% است.همچنین ضریب قدرت این درایوها بدون نیاز به خازن اصلاح ضریب توان بیش از 95% است.شکل موج خروجی این درایو به علت حذف هارمونیک‌ها تقریبا سینوسی است، به همین دلیل برای نصب روی موتورها و کابل‌ها مناسب است.

این مدل از درایو پرتو صنعت دارای سری PSMV است.

این درایوها چه تاثیراتی دارند؟

  • تاثیر روی بار:

به علت جریان سینوسی در خروجی، حداقل نوسانات گشتاور را روی بار ایجاد می‌کند.همچنین گشتاور بار را درهمه رنج‌های تغییرات دور تامین می‌کند.

  • اثرات درایو روی موتور:

درایو، تنش‌های عایقی به موتور تحمیل نمی‌کند و تلفات هارمونیکی ایجاد نمی‌کند.(تلفات هارمونیکی باعث ایجاد مشکلاتی همچون تغییر شکل موج خروجی، افزایش  حرارت به دلیل تلفات مس و آهن و افزایش صدای موتور می‌شود.)

  • تاثیر درایو روی شبکه:

کمترین اعوجاج و اختلال در شبکه برق کارخانه و داشتن ضریب قدرت  نزدیک به یک

  • قابلیت اطمینان درایو:

راندمان و ضریب اطمینان بالا و همینطور تعمیرات آسان از قابلیت‌های اطمینان درایو است.

PSMV اینورتر هایی با سلول‌های قدرت

اینورتر پرتو صنعت از  تعدادی سلول های قدرت  که به صورت سری قرارگرفته‌اند تشکیل شده‌است. سلول قدرت در واقع در حالت AC-DC-AC مثل یک مبدل ولتاژ منبع ولتاژپایین، با ورودی سه فاز و خروجی تکفاز  عمل می‌کند. سلول‌های قدرت همگی دارای ویژگی های الکتریکی و مکانیکی مشابه هستد، بنابرین نگهداری و جایگزینی آن‌ها آسان است.

این اینورتر پرتو صنعت در رنج ولتاژی (6000ولت تا 6600ولت) و در رنج توانی (250 تا 4000 کیلووات) کاربرد دارند.

اینورتر مدیوم ولتاژ پرتو صنعت

حالا وقتشه که اخرین دسته سری محصولات  را بعد از اینورترهای پرتو صنعت  بررسی کنیم.این دسته یونیت‌های ترمز هستند.شاید این سوال برای شما پیش بیاید که یونیت ترمز چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ در ادامه به سوالات پاسخ می‌دهیم.

یونیت‌ ترمز

در یک سیستم حرکتی که موتور به وسیله یک درایو کنترل می‌شود، از یونیت یا مقاومت ترمز استفاده می‌شود.

به هنگامی که موتور شتاب می‌گیرد، انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی تبدیل می شود و در زمان شتاب منفی انرژی جنبشی از طریق موتور به انرژی الکتریکی تبدیل می شود و باید از بین برود.برای اینکه ترمز به اندازه کافی سریع باشد این انرژی باید به یک مقاومت وارد شود و به شکل گرما دفع گردد. این عمل موجب ایجاد ترمز در سیستم می شود و از نظر ایمنی از سیستم برق درایو موتور محافظت می کند.

انواع یونیت‌های ترمز شرکت پرتو صنعت:

  1. یونیت ترمز دینامیکی OPDB
  2. یونیت ترمز بازخور OPRB

این یونیت‌ها به صورت اینورتر پرتو صنعت عمل می‌کنند و برای سیستم‌هایی که نیاز به ترمز سریع بدون استفاده از مقاومت ترمز می‌باشند استفاده می‌گردد. همچنین برای موتورهایی با توان بالا که ترمز برای آن‌ها مشکل است، بسیار مناسب است.

هزینه کمتر، برند ایرانی، حمایت داخلی

امروزه استفاده از اینورترها بسیار گسترش یافته، اینورترهای مدرن با تکنوژی‌های پیشرفته دارای هزینه‌های بالا می‌باشند.با توجه به شرایط کشور، شرکت پرتو صنعت  به تمام مشتریان متعهد می‌شود که بهترین محصولات را با هزینه مناسب، کیفیت بالا، تکنوژی مدرن را ارائه دهد.شعار این شرکت رشد و پیشرفت متقابل(بین خود و مشتری) است.با توجه متغیر بودن نرخ ارز و تحریم استفاده از این اینورتر پرتو صنعت علاوه بر کاهش هزینه ها،باعث اشتغال‌زایی نیز می‌شود.درایو پرتو صنعت در مدل‌های با کاربرد عام، برای هر نوع تقاضایی تولید می‌شود.باشد که شاهد پیشرفت روزافزون کشور عزیزمان ایران،  در حوزه‌های تخصصی نیز باشیم.

 

 


/* ]]> */