فروشگاهی برای خرید مطمئن تجهیزات برق‌صنعتی می‌خواهید؟ کلیک کنید
آکادمی تسلا کالا

معرفی شرکت فیندر Finder و محصولات پر فروش فیندر در ایران

معرفی فیندر ایتالیا

معرفی شرکت فیندر Finder

شرکت فیندر یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده محصولات الکترونیکی در دنیا به شمار می‌رود. به همین دلیل کمتر کسی در این حوزه وجود دارد که اسم این برند را نشنیده باشد. فیندر در بازار ایران هم محبوبیت خاصی بین مصرف‌کنندگان دارد. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به معرفی شرکت فیندر و محصولات مختلف آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

محصولات فیندر
  • انواع تجهیزات برند Finder
  • بهترین قیمت و کیفیت
  • ارسال به سراسر کشور
خرید محصولات فیندر >

 

بررسی تاریخچه برند فیندر

برند فیندر در سال 1954 و در شهر تورین ایتالیا توسط پیرو جیوردانینو تاسیس شد. این شرکت به تدریج رشد کرد و امروزه تبدیل به یک برند بین‌المللی و مطرح شده است. شرکت Finder در حال حاضر بیش از 10 هزار نوع محصول متفاوت اعم از کنتاکتور، رله، تایمر، قطعات صنعتی و … طراحی و تولید می‌کند. این شرکت شهرت زیادی در اروپا دارد و محصولات خود را در قاره سبز به عنوان اولین تولیدکننده رله توزیع می‌کند.

به طور کلی فیندر 4 کارخانه دارد که همه آنها در خاک اروپا هستند. 2 کارخانه در ایتالیا، یک کارخانه در فرانسه و یک کارخانه در اسپانیا در حال حاضر محصولات این برند مطرح را تولید می‌کنند.

همانطور که در معرفی شرکت فیندر به آن اشاره کردیم، پیر جیوردانینو پایه‌گذار این شرکت در ایتالیا بود. این کارآفرین ایتالیایی در سال 2011 از دنیا رفت، اما راه او در انجام پروژه‌های مختلف هنوز ادامه دارد. این شرکت بیش از 1200 نفر کارمند و 25 دفتر فروش فعال دارد. همچنین در سراسر جهان بیش از 80 نمایندگی فعال هم دارد. کمپانی فیندر در سال‌های اخیر اهداف خود را روی بازارهای تلفن همراه، اتوماسیون ساختمان، انرژی‌های تجدیدپذیر و … متمرکز کرده است.

اولین کارخانه این برند در شهر آلمسه (Almese) بهره‌برداری شد و حدود 12 سال بعد رله‌های سری 60 فیندر وارد بازار شدند. دومین کارخانه برند فیندر در شهر سانفرونت (Sanfront) احداث شد. به این ترتیب در سال‌های بعد هم رشد و گسترش تولید محصولات Finder ادامه پیدا کرد و امروزه شاهد محصولات باکیفیت این شرکت در کشورهای مختلف هستیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این کمپانی به سایت این شرکت هم سر بزنید.

آشنایی با دسته محصولات فیندر

در معرفی شرکت فیندر اشاره کردیم که این برند بیش از 80 نمایندگی مجاز و فعال در سراسر دنیا دارد که اقدام به فروش محصولات فیندر می‌کنند. محصولات باکیفیت این برند، جوایز و افتخارات زیادی برای آن به همراه داشته است. یکی از مهم‌ترین اهداف این برند، پایبندی به مقررات زیست‌محیطی است. تمام محصولات برند فیندر از مقررات زیست محیطی ملی و اتحادیه اروپا پیروی می‌کنند. همچنین تقریبا نیمی از برق مورد استفاده محصولات فیندر از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود. به این ترتیب کمپانی فیندر تلاش خود را در راستای حفاظت از محیط زیست انجام داده است.

محصولاتی که شرکت Finder تولید می‌کند، عبارتند از:

  • انواع تایمرهای مولتی فانکشن و مولتی ولتاژ
  • تولید انواع سوکت‌های رله
  • تولید انواع مختلف رله‌های صنعتی، الکتریکی، قدرت و رابط
  • تولید رله به صورت سفارشی
  • ارائه مدل‌های مختلف ماژول‌های واسطه در ابعاد مختلف
  • امکان ارتقاء سطح حفاظت رله‌ها با توجه به سفارش مشتری
  • انواع سوکت‌ها و جامپر

معرفی محصولات شرکت فیندر

تسلا کالا؛ عاملیت فروش برند فیندر در ایران

بعد از معرفی شرکت فیندر نوبت به آشنایی با نمایندگی‌ فیندر می‌رسد. همانطور که اشاره شد، این برند در بسیاری از کشورهای دنیا نمایندگی فعال دارد. تسلا کالا به عنوان عاملیت فروش این برند در ایران، انواع رله‌ها و محصولات مختلف فیندر را با بهترین کیفیت و قیمت عرضه می‌کند.

ما در این مجموعه تلاش می‌کنیم تا بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را برای مشتریان عرضه کنیم. کیفیت محصول و رضایت مشتری دو رکن اصلی مجموعه تسلا کالا هستند. برای خرید محصولات فیندر و کسب اطلاعات بیشتر به سایت تسلا کالا مراجعه یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

معرفی شرکت فیندر: راهنمای انتخاب رله‌های فیندر

برای این که رله مناسب را انتخاب کنیم، بهتر است با انواع دسته‌بندی و مشخصات هر کدام از رله‌های فیندر آشنا شوید. در این بخش از معرفی شرکت فیندر به بررسی انواع دسته‌بندی‌های رله فیندر می‌پردازیم.

رله فیندر 3911

این دسته از رله‌های فیندر بسیار باریک هستند و به رله‌های PLC معروفند. رله سری 39 قابل تحریک با دو ولتاژ AC و DC است. همچنین رله‌های سری 39 نیاز به تابلو با عمق بیشتر دارند.

رله فیندر 3851

این رله‌ها هم بسیار باریک هستند و با عنوان رله PLC شناخته می‌شوند. سوکت‌های مخصوص سری 38 از نوع 93.01 هستند. همچنین خروجی این رله‌ها 6 آمپر است. در این رله‌ها خروجی و ورودی‌ها در دو سمت قرار دارند.

رله فیندر 4061 و 4052

سری 4061 تک کنتاکت 16 آمپر است و سری 4052 هم از نوع دو کنتاکت 8 آمپر. این دو سری از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به هم دارند. با این حال تفاوت اصلی آنها در کنتاکت خروجی است.

نمونه‌هایی از هر کدام از  رله‌های فیندر را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

تصویر و معرفی سری های رله های شرکت فیندر

رله فیندر 5532

این سری از نوع 2 کنتاکت 10 آمپر است. کنتاکت این ربه‌ها با آلیاژ نیکل و نقره پوشیده شده است. این سری از رله‌های فیندر به صورت 8 پایه‌ای هستند. همچنین دارای نشانگر LED و دکمه تست قفل‌شونده هستند. این رله‌ها روی ریل تابلو به راحتی نصب می‌شوند.

رله فیندر سری 5533

این رله‌ها از نوع 3 کنتاکت 10 آمپر هستند و با آلیاژ نقره نیکل روکش شده‌اند. سری 5533 به صورت 11 پایه خطی طراحی شده است. این رله‌ها هم دارای دکمه تست قفل‌شونده و نشانگر LED هستند.

رله فیندر 5534

این نوع رله‌ها 4 کنتاکت 7 آمپر هستند و با آلیاژ نقره نیکل روکش شده‌اند. همچنین به صورت 14 پایه خطی طراحی شده‌اند. این رله‌ها هم نشانگر LED و دکمه تست قفل‌شونده دارند.

نمونه‌هایی از هر کدام از  رله‌های فیندر را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

سری های مختلف رله فیندر

معرفی پرمصرف‌ترین محصولات شرکت فیندر در ایران

همانطور که در معرفی شرکت فیندر هم به آن پرداختیم، محصولات این برند انواع مختلفی را شامل می‌شوند. رله‌های تولید شده توسط فیندر مخصوصا رله‌های شیشه‌ای که به رله مینیاتوری هم معروفند، از شهرت بیشتری در ایران برخوردارند. در ادامه با پرمصرف‌ترین محصولات برند فیندر در ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

رله شیشه‌ ای 16 آمپر فیندر 8 پایه

این رله دارای ولتاژ نامی 250 VAC و جریان نامی کنتاکت‌ها هم 16 آمپر است. همچنین ولتاژ کنترلی یا تحریک رله 220VAC و  24VDC دارد. این محصول با ضمانت 12 ماهه سازنده در سایت تسلاکالا ارائه می‌شود. رله با پارت نامبر 40.61.9024.0000 از نمونه رله‌های با این مشخصات از برند finder است.

رله شیشه‌ای 8 آمپر فیندر 8 پایه

یکی دیگر از محصولاتی که در معرفی شرکت فیندر به آن می‌پردازیم، رله شیشه‌ای 8 آمپر 8 پایه است. این رله 250VAC ولتاژ نامی دارد. همچنین ولتاژ تحریک الکتریکی رله  آن 220VAC و  24VDC  است. جریان نامی کنتاکت‌ها هم برابر با 8 آمپر است. این محصول هم با ضمانت 12 ماهه سازنده عرضه می‌شود. رله با پارت نامبر 40.52.9024.0000 از نمونه رله‌های با این مشخصات از برند finder است.

رله شیشه‌ای 10 آمپر فیندر 8 پایه

این رله شیشه‌ای دارای ولتاژ تحریک رله 24 VDC است و ولتاژ نامی 250 VAC دارد. همچنین جریان نامی کنتاکت‌ها برابر 10 آمپر است. این محصول ضمانت 12 ماهه از طرف سازنده دارد. رله با پارت نامبر 55.32.9024.0094 از نمونه رله‌های با این مشخصات از برند finder است.

رله شیشه ای برند فیندر

رله ضربه‌ای ریلی 16 آمپر فیندر

این محصول که به صورت ریلی نصب می‌شود و وزنی بسیار سبک معادل 100 گرم دارد. ولتاژ ورودی یا تحریک این محصول، 220 VAC است و جریان خروجی 16 آمپری دارد.

سوکت 90.22 برای رله شیشه‌‌ای فیندر نوع گرد 8 پایه

این سوکت پرکاربرد دارای قدرت دی الکتریک 2 کیلوولت AC است. همچنین قابلیت تحمل ولتاژ 250 ولت را دارد. جریان نامی این محصول 10 آمپر و گشتاور ماکزیمم آن 0.5 نیوتن است. از دیگر قابلیت‌های این محصول، می‌توان به درجه حفاظت IP 20، محدوده دمایی منفی 40 تا 70 درجه سانتی‌گراد و نحوه نصب ریلی اشاره کرد. همچنین این سوکت سیم اتصال به زمین هم دارد.

تصویر سوکت رله Finder

بررسی تفاوت رله شیشه‌ای و کنتاکتور

بعد از معرفی شرکت فیندر، بهتر است تفاوت رله‌های شیشه‌ای این برند را با کنتاکتورها بررسی کنیم. کنتاکتورها دارای بوبین هستند که وقتی برق به بوبین می‌رسد، فازهای ورودی و خروجی به هم متصل می‌شوند. از طرف دیگر رله‌های شیشه‌ای شبیه به کلید تبدیل عمل می‌کنند. درواقع کنتاکت آنها قطع و وصل نمی‌شود، بلکه با تحریک بوبین داخل رله کنتاکت‌ها تغییر حالت می‌دهند. البته میزان تحمل جریان کنتاکتور با رله شیشه‌ای هم متفاوت است.

چرا باید از رله‌های برند فیندر استفاده کنیم؟

عمده محصولات تولید شده توسط فیندر به رله‌ها اختصاص دارد. به همین دلیل رله‌های فیندر در بازارهای سراسر دنیا معروف هستند. در ادامه به بررسی مزایای رله‌های فیندر می‌پردازیم:

  • دارای امکان نصب روی انواع ریل
  • امکان تعویض و تعمیر بسیار راحت
  • دارای سیم‌کشی کمتر
  • قیمت بسیار مناسب
  • برخورداری از ابعاد کوچک‌تر نسبت به رله‌های معمولی
  • دارای نشانگر LED برای نمایش وضعیت مدار
  • قابل استفاده برای دستگاه PLC

معرفی شرکت فیندر: سخن پایانی

در این مطلب به معرفی شرکت فیندر پرداختیم. این شرکت در سال 1954 و در ایتالیا تاسیس شد. عمده شهرت این شرکت به دلیل تولید رله‌ها و سوکت‌های باکیفیت است. البته شرکت فیندر محصولات دیگری، ازجمله انواع تایمرهای مولتی فانکشن، کنتاکتور و … نیز دارد. به هر حال برند فیندر در بازارهای دنیا شناخته شده است. محصولات این برند در بیش از 80 نمایندگی مجاز در سراسر جهان به فروش می‌رسند.


/* ]]> */