فروشگاهی برای خرید مطمئن تجهیزات برق‌صنعتی می‌خواهید؟ کلیک کنید
آکادمی تسلا کالا

چگونه هزینه برق مصرفی را کاهش دهیم؟

چگونه هزینه برق مصرفی را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه برق مصرفی ، چگونه هزینه برق مصرفی را کاهش دهیم؟ کاهش هزینه برق مصرفی از چه طریقی امکانپذیر است؟ کدام دسته از هزینه ها قابل حذف و کدام دسته قابل کاهش هستند؟

کاهش هزینه برق مصرفی امروزه از دغدغه‌های خانواده‌ها فراتر رفته و به یک دغدغه ملی تبدیل شده است و بدین جهت دولت‌ها دست به دامن جریمه‌ها می‌شوند. ما در این مطلب به صورت ساده می‌خواهیم شما را با ماهیت هزینه‌هایی که در فیش‌های برق خود ملاحظه می‌کنید آشنا کنیم.

جدا از موارد مالیاتی و عوارض و هزینه‌هایی این چنین ، هزینه‌های مندرج در فیش برق  را در دو دسته اکتیو و راکتیو قرار می‌دهیم ، هزینه‌های اکتیو خود به سه دسته اوج بار، کم باری و میان باری تقسیم می‌شوند که بدون استثنا هر مشترکی که از اداره برق اشتراک گرفته باشد این هزینه ها را پرداخت می‌کند حالا کم یا زیاد، چرا که حتی اگر برای یک لحظه هم یک لامپ ساده المنتی روشن شده باشد یا حتی زنگ منزل را برای یک بار زده باشند این هزینه محاسبه می‌شود .

اما هزینه راکتیو در همه قبض‌های برق دیده نمی‌شود بلکه در فیش‌های برق مجتمع‌های مسکونی و تجاری و کارگاه‌ها و کارخانجات صنعتی دیده می‌شود ، علت این امر هم بر میگردد به ماهیت این هزینه راکتیو که فقط شامل بارهای سلفی و به اصطلاح موتوری می‌شود که برای نمونه در مجتمع‌های مسکونی و تجاری شامل آسانسورها ، چیلرها و … می‌باشد و در کارخانجات صنعتی شامل الکتروموتورهای مختلف است که برای عملکرد خود نیازمند جریان تحریک و میدان مغناطیسی خاص هستند که در این مطلب لازم نیست به آن زیاد اشاره شود و در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود این لینک را مطالعه فرمایید.

کاهش هزینه برق

هزینه‌های اکتیو قابل حذف نیستند بلکه میتوانیم آنها را حدالامکان کاهش دهیم ، و ساده ترین راه حل آن هم خاموش کردن لامپهای اضافی، استفاده از لوازم پرمصرف نظیر اتو و ماشین لباسشویی در ساعات کم باری و سایر موارد که در این مطلب مجال بررسی بیشتر برای آن نیست .

اما هزینه های راکتیو این قابلیت را دارند که به صورت کامل حذف شوند.

همین حالا میتوانید قبض برق مصرفی خود را مورد بررسی و مقایسه با قبض زیر قرار دهید، در تصویر زیر کادرهای قرمز حائز اهمیت هستند ، که در این کادرها اگر هرگونه مصرفی درج شده باشد نشان می‌دهد که مجموعه شما مستعد جریمه می‌باشد حال اگر از حد مجاز اداره برق در یک دوره تجاوز نکرده باشد در ماه‌های گرم سال این احتمال بسیار است که مشمول جریمه‌های اداره برق گردد .

چگونه هزینه برق مصرفی را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه برق مصرفی را کاهش دهیم؟

اما چه راهکاری برای حذف این هزینه‌ها وجود دارد؟ اکنون که مشخص شد مجموعه شما دارای مصرف راکتیو است ، جای هیچ تاخیر و تامل نیست که به فکر چاره‌ای باشید. بهترین راه حل  استفاده از بانک‌های خازنی می باشد چرا که با یک هزینه ابتدایی ، شما جریمه‌های دوره های مختلف را حذف می‌کنید و بعد از چند دوره ، کل هزینه شما جبران و در دوره های بعدی به سان سود خواهد بود.


 

برای کاهش هزینه برق چه خازنی برای شما مناسب است؟

برای اینکه شما پی ببرید که باید چه خازن و بانک خازنی رو در محل مورد نظر نصب کنید ، می‌توانید از طریق کانالهای ارتباطی تسلاکالا ، تصویر چند دوره از قبض برق مصرفی خود را برای ما ارسال نمایید تا کارشناسان ما بهترین پیشنهاد را همراه با توجیه اقتصادی کار و تضمین پاسخ دهی ، تقدیم شما نمایند .

بدین منظور هم در بخش فروشگاه تسلاکالا ، بانک‌های خازنی اتوماتیک با طیف وسیعی از ظرفیت‌ها همراه با ریز اطلاعات فنی ارائه شده اند که بعد از مشخص شدن نیاز شما ، مدل مورد نظر ارائه می‌گردد.

 


/* ]]> */