فروشگاهی برای خرید مطمئن تجهیزات برق‌صنعتی می‌خواهید؟ کلیک کنید
آکادمی تسلا کالا

بهترین برند سیم و کابل برق در ایران را بشناسید. | آکادمی تسلاکالا

بهترین برند سیم و کابل

بهترین برند سیم و کابل برق:

برای آشنایی با چند مورد از بهترین برند سیم و کابل برق در ایران در این مقاله با تسلاکالا همراه باشید.

از زمانی که برق به خانه‌های ما ایرانیان وارد شده است، زمان زیادی می‌گذرد. این زمان برای به وجود آمدن برندهای معروف سیم و کابل برق در ایران و به کارگیری این نیرو در صنایع مختلف زمان زیادی است.

بنابراین هیچ جای تعجبی نیست که این روزها شرکت‌ها و کارخانه‌های زیادی در راستای به کارگیری این نیروی حیاتی فعالیت کنند. حتی می‌توان گفت که تولیدکننده‌های باهوش پا در این عرصه گذاشته‌اند؛ اما در نهایت تنها آن‌هایی که هوشمندانه نیز عمل کرده‌اند، باقی مانده‌اند.

بنابراین طبیعی است که انتخاب و خرید با توجه به تولید کننده‌های متنوع در این حوزه کار سختی باشد. بهترین راه برای این که در این مسیر درست‌ترین انتخاب را داشته باشید، این است که برندهای معروف سیم و کابل را بشناسید. ما این کار را برای شما آسان کرده‌ایم؛ پس با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

برندهای معروف سیم و کابل برق در ایران

چرا شناخت بهترین برند سیم و کابل اهمیت دارد؟

لحظه‌ای به بدن خودتان فکر کنید؛ اگر خون در رگ‌های شما نباشد، قطعا بدن شما از کار می‌افتد. برق نیز همان نیروی حیاتی کارخانه‌ها است؛ درست مانند خون در رگ‌های شما. سیم‌ها و کابل‌ها نیز همان رگ‌های زندگی‌بخش هستند که نیروی حیاتی کارخانه‌ها را در دل خود جای داده‌اند. بنابراین اگر بگوییم که بدون سیم و کابل برق هیچ رشد و پیشرفتی در انتظار بشر نبود، پر بیراه نگفته‌ایم.

با وجود این تعاریف هیچ تردیدی در اهمیت نوع سیم و کابل برقی که برای کارخانه‌ها خریداری می‌کنیم، وجود ندارد. به خصوص که این روزها صحبت از یک یا دو برند نیست؛ زمانی که صحبت از خرید سیم و کابل می‌شود، پای برندهای مختلف وسط به میان می‌آید. اما قرار نیست که تمامی این برندها خوب باشند و کیفیت بالایی داشته باشند. بنابراین این شما هستید که باید با شناخت درست سراغ یکی از آن‌ها بروید.

معرفی بهترین برند های سیم و کابل برق در ایران:

با وجود برندهای مختلف طبیعی است که رقابت تنگاتنگی بر سر کیفیت و قیمت سیم‌ها باشد. اما در نهایت تنها نام چند برند است که در میدان رقابت بر سر زبان‌ها می‌افتد؛ برندهایی که تمام انتظارات خریداران و مصرف‌کنندگان را هدف قرار داده‌اند. بیایید با این برندها آشنا شوید.

صنعتی الکتریک خراسان (افشارنژاد خراسان)

شرکت صنعتی الکتریک خراسان یکی از برندهای معروف سیم و کابل برق در ایران است که البته همه در بازار آن را با نام افشارنژاد خراسان می‌شناسند.

افشارنژاد در سال 1345 فعالیت خود را آغاز کرده است و از این رو یکی از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های سیم در ایران به شمار می‌آید. تعجب نکنید؛ در آن سال‌ها خط تولید ایتالیایی این کارخانه بود که آن را به شهرت رساند.

شرکت سیم و کابل افشارنژاد ابتدا با خط تولیدی ایتالیایی همکاری کرد، اما به مرور توانست به دانش تولید کابل برق در ایران دست پیدا کند. جالب است بدانید که سیم‌های تابیده این شرکت نیز برگرفته از رویکرد یک شرکت ژاپنی بوده است.

اما آن چه که سبب شد این شرکت تا امروز دوام داشته باشد، تنوع محصولات و کیفیت بالای آن‌ها است. تیم تولیدی افشارنژاد رعایت استانداردهای ایرانی و جهانی را هدف قرار داد و با رعایت آن‌ها به یکی از بهترین‌ برند های سیم و کابل در ایران تبدیل شده است.

افشارنژاد خراسان از بهترین برند های سیم و کابل

سیم و کابل البرز الکتریک

نیروی انسانی هسته هر صنعتی را تشکیل می‌دهد. اگرچه فناوری‌ها و تجهیزات به روز و مدرن نقش پررنگی در کیفیت محصولات ایفا می‌کنند، اما در نهایت این نیروی کارآمد انسانی است که نتیجه نهایی محصولات را رقم می‌زند.

این درست همان چیزی است که شرکت سیم و کابل البرز الکتریک را در لیست برندهای معروف سیم و کابل برق جا داده است. درواقع نام این برند در کنار نیروهای فوق متخصص و کارآزموده آن می‌درخشد.

البته نباید دانش فنی به روز و تجهیزات آزمایشگاهی حرفه‌ای این تولید کننده را نادیده گرفت. در نهایت تمامی این موارد دست به دست یکدیگر داده‌اند و سبب شده‌اند که شرکت سیم و کابل البرز چند گواهینامه اعتباری ایزو را از آن خود کند.

البرز الکتریک نور از بهترین برند های سیم و کابل

سیم و کابل نور زنجان

یکی دیگر برند های معتبر سیم و کابل برق در ایران، سیم و کابل نور زنجان می باشد. شرکت سیم و کابل نور زنجان با استفاده از تکنولوژی و  تجهیزات روز دنیا، در دسته تولیدکنندگان مطرح سیم و کابل در کشورمان قرار می‌گیرد.

این شرکت با توجه به پیشرفت صنعت سیم و کابل ، برای ارتقاء کیفیت تولیدات خود اقدام به تولید سیم دورنگ با عایق مرکزی سفید رنگ به منظور  افزایش مقاوت عایقی و طول عمر مفید، و عایق پوششی رنگی جهت مشخص شدن رنگ آن اقدام به تولید نموده که از جهت کیفیت در مرتبه بالاتری نسبت به سیم های تک رنگ می باشد.

لوگو شرکت نور زنجان

کابل‌سازی ابهر

این کارخانه عنوان اولین تولیدکننده کابل‌های فشار قوی را در ایران از آن خود کرده است. کارخانه ابهر برای اولین بار در سال 1385 در شهرک صنعتی هیدج در شهرستان ابهر شروع به فعالیت کرد. سپس در زمان کمی توانست جایگاه خوبی در میان مصرف‌کنندگان به دست آورد؛ به گونه‌ای که در تولید کابل‌های فشار قوی رضایت 90 درصدی خریداران را به دست آورد.

نام شرکت کابل‌سازی ابهر با نشان اختصاری AC روی تمام کابل‌های فشار قوی این برند می‌درخشد. احتمالا شما نیز این نشان اختصاری را دیده باشید.

سیم و برق همدان

این شرکت خصوصی در اوایل دهه 60 آغاز به کار کرد. در آن زمان نیاز به تجهیزات الکتریکی بیش از پیش وجود داشت؛ بنابراین تیم تولید سیم و برق همدان با سرعت زیادی اقدام به تولید سطح بالایی از تجهیزات الکتریکی کرد.

اما آن چه که این برند را از سایر برندهای معروف سیم و کابل برق متمایز می‌کند، رقابت تنگاتنگ آن با سایر برندهای خارجی است. بسیاری از محصولات این شرکت با توجه به سطح کیفی بالای آن نشان‌های استاندارد ملی و بین‌المللی را دریافت کرده‌اند. همین امر سبب شده است که محصولات سیم و برق همدان یکی از رقیبان اصلی برندهای خارجی در ایران به حساب بیاید.

البته این شرکت تنها فعالیت خود را به تولید محدود نکرده است؛ با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بخش‌های دیگر نیز فعالیت می‌کند.

لوگو شرکت سیم و کابل ابهر و همدان

سیم و کابل یزد

یکی از برندهای معروف در زمینه تولید کابل‌های افشان و فشار ضعیف سیم و کابل یزد است. این شرکت با استفاده از فناوری‌ها و دانش به روز محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه می‌کند. هیچ چیزی بیشتر از کیفیت برای خریداران اهمیت ندارد؛  بنابراین منطقی است که نام سیم و کابل یزد به یکی از برندهای مطرح در ایران تبدیل شود.

سیم و کابل مغان

این شرکت با سی سال سابقه یکی از پیشگامان عرصه تولید کابل و سیم برق در ایران به شمار می‌آید. بخش عظیمی از تولیدات این کارخانه به تاسیسات برقی ساختمان اختصاص دارد. همچنین این کارخانه طراحی روکش‌های عایق و تخصصی را نیز به نام برند خود ثبت کرده است؛ به گونه‌ای که در خرید روکش‌های عایق اولین نامی که به ذهن مصرف کنندگان می‌رسد، مغان است.

رسانا کابل

از دیگر برندهای معروف سیم و کابل برق در ایران به رسانا کابل اشاره می‌کنیم. در لیست برندهای معروف سابقه و دانش است که رتبه‌بندی برندها را مشخص می‌کند. رسانا کابل اگرچه سابقه طولانی در تولید سیم و کابل دارد، اما آن چه که این برند را متمایز می‌کند، دانش تیم تولیدی آن است.

هر فردی که در این حوزه کمی تجربه داشته باشد، با به میان آمدن نام رسانا کابل از توان علمی بالای این تولید کننده می‌گوید. می‌دانید چرا؟ زیرا این شرکت به دست جمعی از نخبگان کشور تاسیس شد.

در نهایت نیز با استفاده از تجهیزات به روز و نیروی متعهد تولیدات در حد زیادی افزایش یافت. این برند خوشنام ایرانی همچنان در حال سرمایه‌گذاری به منظور توسعه فعالیت خود است و در راستای ارتقای خدمات خود از هیچ چیزی دریغ نمی‌کند.

لوگو تعدادی از بهترین برند های سیم و کابل

کابل باختر

یکی از برندهای معروف سیم و کابل برق در ایران، باختر است. از آن جایی که این برند از تخصصی‌ترین برندهای تولید کننده کابل و برق به شمار می‌آید، طبیعی است که قیمت آن نیز نسبت به سایر برندها بالاتر باشد.

قیمت بالای محصولات این برند تنها به دلیل دانش تخصصی آن نیست. در روند تولید کابل و سیم در این کارخانه به بازیافت این تجهیزات به صورت طبیعی در چرخ طبیعت بسیار اهمیت داده می‌شود.

اما چرا باید هزینه زیادی برای خرید محصولات این برند پرداخت کرد؟ همان طور که گفتیم کابل باختر نیازهای بازار داخلی و خارجی را هدف قرار داده است و در راستای رفع این نیازها فعالیت می‌کند. از این رو یکی از تولید کننده‌های تخصصی کابل و سیم‌های سیلیکونی در ایران به شمار می‌آید.

این دسته از کابل‌ها به خصوص در صنایع و مراکز حساس کاربرد زیادی دارند. از این رو طبیعی است که به تولید کننده آن در داخل کشور نیاز داشته باشیم.

سیم و کابل سیمکو

اگرچه سیمکو حدود دو دهه در این عرصه فعالیت کرده است، اما در همین زمان توانسته که خود را در میان تولیدکنندگان قدیمی‌تر مطرح کند. اگر کمی در بازار قدم بزنید، بیش از 100 نوع سیم و کابل با نام این برند خواهید یافت که همگی آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. شاید به همین دلیل است که نام این برند حتی برای کسانی که به تازگی پا به این عرصه گذاشته‌اند، نیز آشنا است.

البته کابل‌های مخابراتی و کواکسیال‌های این برند بیش از سایر محصولات آن شهرت پیدا کرده است. دریافت نشان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و ایزو در میزان موفقیت این شرکت نقش بزرگی ایفا می‌کند. البته این برند پا را فراتر گذاشته و به استانداردهای اروپا نیز دست یافته است.

سیم و کابل کرمان

سیم و کابل کرمان یکی دیگر از تولیدکننده‌های مطرح در ایران است. کابل‌های آنتن این برند در بازار بسیار شناخته شده هستند. به گونه‌ای که اگر به دنبال بهترین دریافت فرکانس روی آنتن باشید، این برند را به شما پیشنهاد می‌کنند.

این برند در همکاری با سازمان‌های دولتی و خصوصی توانسته تجربیات زیادی در این زمینه کسب کند. نتیجه این تجربیات چیزی نیست جز تسلط کامل بر نیاز مشتریان که در نهایت به تولید کابل‌های باکیفیت منجر شده است.

لوگو شرکت سیم و کابل سیمکو و کرمان و باختر

خرید بهترین برند سیم و کابل

با وجود اهمیت و کاربرد زیاد سیم و کابل برق، طبیعی است که تولید کننده‌های زیادی به این صنعت وارد شوند. در حال حاضر در ایران بیش از 150 کارخانه تولید کننده سیم و کابل برق وجود دارد که تمامی آن‌ها از استانداردها پیروی می‌کنند.

نمونه سیم افشان

ماجرا به همینجا ختم نمی‌شود؛ این روزها کارگاه‌های تولیدی زیادی را نیز مشاهده می‌کنیم که مشغول تولید سیم‌ها و کابل‌های غیراستاندارد هستند. بنابراین شناخت برندهای معروف سیم و کابل برق کمک می‌کند که سراغ محصولات غیراستاندارد نروید.

اما مسئله اصلی این است که چگونه در میان برندهای معروف بهترین آن‌ها را برای خرید محصولی خاص پیدا کنیم؟ ما در ادامه به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای خرید هر کدام از محصولات سراغ کدام برند بروید:

  • سیم و کابل فشار ضعیف: سیم و کابل همدان، مغان و افشارنژاد خراسان و نور زنجان.
  • سیم و کابل فشار متوسط و قوی: سیم و کابل کرمان، ابهر، یزد، البرز و سیمکو.

البته نکته مهم دیگر این است که خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر سیم و کابل تهیه کنید.


مشاهده قیمت به روز انواع سیم و کابل
 

 کابل‌های ساختمانی و صنعتی را از کدام برند بخریم؟

اگر به دنبال خرید سیم‌های ساختمانی هستید، بی تردید شرکت صنعتی الکتریک خراسان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما محسوب می‌شود.

سیم افشان

البته این بدان معنا نیست که محصولات شرکت‌های مختلف کیفیت لازم را ندارند؛ بازار تولید سیم‌ها و کابل‌های ساختمانی بسیار داغ است و شرکت‌های زیادی در این عرصه فعالیت می‌کنند. تمامی این شرکت‌ها نیز با توجه به استانداردها سعی در تولید محصولات باکیفیت دارند. اما در این میان نام برخی از آ‌ن‌ها بیشتری می‌درخشد.

از آن جایی که تولید سیم و کابل در بخش صنعتی دقت بیشتری می‌طلبد، گزینه‌های کمتری در این میان برای شما باقی می‌ماند. بدون شک انتخاب از میان برندهای کمتر برای شما آسان‌تر خواهد بود، اما همچنان ممکن است که در خرید این کابل‌ها دچارتردید شوید. در میان این برندها کارخانه صنعتی الکتریک خراسان افشارنژاد یکی از بهترن تولیدکننده‌ها به شمار می‌آید.

کلام آخر

حال که با بهترین برند های سیم و کابل در ایران آشنا هستید، دیگر خرید این کابل و سیم برای شما کار سختی نباید باشد. معمولا در خرید از برندهای معروف با قیمت‌های بیشتری مواجه خواهید شد؛ یادتان باشد که کیفیت هزینه دارد. برای خرید محصولات با کیفیت باید هزینه بیشتری نیز بپردازید. بنابراین فکر این که کیفیت را قربانی کمیت کنید، کنار بگذارید و برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات در این حوزه دست به جیب شوید. اگر به دنبال مطالب آموزشی بیشتر هستید، به پیج اینستاگرام تسلا سربزنید.


/* ]]> */